فرهنگ و هنر

محسن حججی‌ها بهترین الگو برای نسل جدید هستند

یادواره 96 شهید دانش آموز شهرستان ملایر به میزبانی هنرستان دهخدا، با همکاری بسیج دانش ‏آموزی و با حضور مسئولین برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، این مراسم به دلیل شیوع بیماری کرونا بدون حضور آحاد ‏بسیجیان و دانش آموزان و با حضور تعداد محدودی از مدیران اجرائی از جمله مسئولین آموزش و ‏پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج فرهنگیان و دانش آموزی، با رعایت کامل دستورالعمل ‏های بهداشتی برگزار شد.

در این آئین معاون مدیرکل و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: اقتدار امروز ‏کشور مدیون خون شهداست، شهدایی که از همه چیز خود گذشتند تا امروز هیچ کسی جرات تعرض ‏و تجاوز به خاک این کشور را نداشته باشد.

محمد رضا بشری با اشاره ظلم و ستم هایی که شهدا در راه دفاع از کشور به جان خریدند، ‏خاطرنشان کرد: آنچه امروز از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش به شمار می رود ترویج ‏فرهنگ ایثار و روحیه شهادت پذیری است که باید در بین جوانان نسل امروز نهادینه شود.

وی با اشاره به تغییراتی که در جوامع در پی پیشرفت تکنولوژی حاصل شده است، اظهارکرد: در ‏شرایطی که هجمه های مجازی و حقیقی جوانان ما را محاصره کرده اند، نقش مسئولین آموزشی ‏کشور بسیار سنگین تر از قبل شده است.

بشری ادامه داد: محسن حججی ها، عباس دانشگرها و دلاورمردان دیگری از این قبیل پرورش ‏یافته مکتب اهل بیت(ع) که روح خود را پرورش دادند تا الگویی برای نسل جدید در امر ولایت ‏پذیری، ایمان، شجاعت و شهادت طلبی باشند.

وی با تشریح برنامه های متنوع آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ‏روحیه مقاومت و ایثار، گفت: فرزندان کشور با دادن جان امنیت، آرامش، عزت و بزرگواری ما را ‏تضمین کردند که این مهم حاصل بصیرت آن ها بود و آموزش و پرورش قطعا در تربیت چنین ‏دانش آموزانی موثر بوده و هست.

گفتنی است؛ به دلیل شیوع ویروس خطرناک کرونا و عدم حضور شرکت کننده، اعضای شورای ‏بسیج دانش آموزی شهرستان در اقدامی متفاوت و خلاقانه در این مراسم، تصاویر شهدای دانش ‏آموز را به عنوان مدعوین، روی صندلی های سالن قرار دادند، همچنین از جهیزیه تهیه شده برای ‏زوج های بی بضاعت، 96 بسته لوازم التحریر ویژه دانش آموزان بی بضاعت و 30 بسته ‏موادغذایی ویژه خانواده های دانش آموزان بی بضاعت توسط مسئولین بازدید به عمل آمد، این بسته ‏ها در بین جامعه هدف توزیع می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن