اجتماعی

هرگونه تجمع، گردهمایی و مراسم‌های جشن و عروسی، ممنوع!

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ملایر تأکید کرد: برگزاری هرگونه تجمع، گردهمایی و مراسم‌های جشن و عروسی در سطح شهر و روستای این شهرستان ممنوع است و با برگزارکنندگان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حسین فارسی شامگاه یکشنبه 18 آبان ماه، در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا، خطاب به بخشداران شهرستان افزود: علاوه بر بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌ها، از طریق دهیاران به اهالی روستاها اطلاع ‌رسانی شود که با هرگونه برگزاری مراسم عروسی و عزا برخورد جدی صورت می‌گیرد و با دهیاران متخلف در این زمینه نیز برخورد خواهد شد.

وی گفت: با توجه به بسته بودن آرایشگاه‌های زنانه، در صورت وی گفت: با توجه به بسته بودن آرایشگاه‌های زنانه، در صورت مشاهده فعالیت این صنف به صورت زیرزمینی، گزارش آن به ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اعلام شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر دورهمی‌های خانوادگی را عامل ابتلای بیش از ۹۰ درصد مردم به بیماری کووید ۱۹ دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های ملایر تکمیل شده و برای کاهش ورودی بیمارستان‌ها نیازمند همراهی مجدانه مردم هستیم.

فارسی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌های ملایر گفت: در همین راستا بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی ملایر به طور کامل برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافت و ارائه دیگر خدمات به بیمارستان‌های امام حسین(ع) و مهر انتقال یافت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ملایر در ادامه خاطرنشان کرد: پیرو مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان همدان و اعمال محدودیت‌های جدید، فعالیت تمامی کسبه، بازار و واحدهای صنفی به استثنای واحدهایی که در تامین مایحتاج مردم فعالیت می‌کنند، از ۲۰ آبان تا ساعت ۱۸ عصر محدود شد که در این زمینه تمامی اصناف باید همراهی لازم را با اجرای این مصوبات داشته باشند.

فارسی اظهارکرد: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا غیر از مشاغل سطح یک شامل عرضه ‌کنندگان مواد غذایی و دارویی، فعالیت دیگر مشاغل و کسبه این شهرستان از ۲۰ آبان سال‌ جاری به مدت یک‌ ماه از ساعت ۱۸ به بعد ممنوع است.

وی تاکید کرد: باید نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم برای فعالیت کسبه و بازار طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا و ساعت مشخص شده انجام شود و برای این اقدام بهتر است از بازار بزرگ ملایر و مراکز خرید و پاساژها شروع شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر بر لزوم تشدید نظارت‌ها و برخورد با واحدهای صنفی متخلف در این زمینه تاکید کرد و افزود: چنانچه کسبه، بازار و اصناف نسبت به رعایت این محدودیت‌ها همکاری لازم را نداشته باشند، طبق مصوبات ستاد ملی کرونا با آنها برخورد و واحد صنفی مربوطه پلمب می شود.

فارسی با بیان اینکه این مصوبه برای ۱۰ شهرستان استان لازم‌الاجراست، گفت: ۱۶ تیم بازرسی که نظارت‌های میدانی خود را در سطح شهر آغاز کرده‌اند، باید با حساسیت بیشتری نسبت به ممنوعیت فعالیت کسبه و بازار تا ساعت ۱۸ عصر اقدام کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن