اجتماعی

شناسائي و تحويل اخاذ اينترنتي به مراجع قضائي

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از شناسائي اخاذ اينترنتي و تحويل او به مراجع قضائي خبر داد و گفت:به دنبال دريافت شکايت يکي از شهروندان مبني بر تهديد و اخاذي اينترنتي توسط فردي از طريق فضاي مجازي، بلافاصله مامورين پليس فتا در محل حاضر و با بررسي هاي تخصصي صورت گرفته مشخص شد که مدتي قبل در صفحه اينستاگرام فردي اقدام به فريب و جلب اعتماد وي کرده و پس از مدتي با استفاده از تصاوير بدست آورده اقدام به اخاذي مي کند.

سرهنگ محمد باقر سلگي در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: طي هماهنگي لازم و صورت گرفته با دستگاه قضائي و با انجام اقدامات فني و علمي صورت گرفته توسط پليس فتا، سرانجام متهم شناسائي و با تشکيل پرونده مراتب تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.

وی با اشاره به اينکه سوءاستفاده گران در فضاي مجازي از شيوه ها و ترفند هاي جاذب و گوناگوني براي جلب اعتماد و فريب افراد استفاده مي کنند، اظهارکرد: کاربران از اعتماد به افراد بيگانه در فضاي مجازي خودداري کنند.

باند سارقان در ملاير متلاشی شد

فرمانده انتظامي ملاير در ادامه از اجراي مقتدرانه طرح پاکسازي و متلاشي شدن باند سارقان در ‏ملاير خبر داد و گفت: با اجراي مرحله ديگري از طرح پاکسازي توسط مامورين کلانتري 11 ‏شهدا و به دنبال وقوع سرقت هاي مختلف سيم برق و قطعات داخل خودرو با انجام کار اطلاعاتي ‏دقيق پاتوق ها و مخفيگاه هاي سارقان توسط مامورين اين کلانتري شناسائي شد.

سلگی خاطرنشان کرد: طي هماهنگي ‏با دستگاه قضائي و اجراي چند مرحله طرح ضربتي به ترتيب اعضای يک باند چهار نفره سارقين ‏سيم برق، يک نفر سارق قطعات داخل خودرو و يک نفر سارق خودرو دستگير شدند.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه يک مغازه ضايعاتي هم با حکم مقام قضائي پلمب شد، اظهارکرد: ‏در همين ارتباط اموال مسروقه اي نظير لب تاب ، مدارک شناسايي، دينام و استارت از اين مکان ها ‏کشف و هر شش متهم با تشکيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامي ملاير با تقدير از همکاري هاي مجدانه دستگاه قضائي در اجراي مقتدرانه طرح ‏هاي ارتقای امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده، افزود: مامورين انتظامي با آمادگي حداکثري ‏براي شناسائي و برخورد قانوني و سرسختانه با مجرمان در کنار مردم حضور دارند.

هشدار پليس به رانندگان در شرايط نامساعد جوي

سلگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخطار هواشناسي نسبت به بارش نزولات ‏آسماني به رانندگان جهت رعايت ملاحظات ايمني هشدار داد و گفت: برابر اخطاريه اداره ‏هواشناسي و بر اساس آخرين داده‌هاي هواشناسي هواي اين شهرستان با وزش باد شديد و بارندگي ‏همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اين شرايط در روز هاي آينده باعث آبگرفتگي معابر عمومي و لغزندگي جاده ها ‏می شود، ادامه داد: احتمال وجود مه صبحگاهي براي خودروهاي داراي مجوز تردد در بيرون و ‏درون شهرستان، موجب کاهش شديد ديد خواهد شد.

فرمانده انتظامي ملاير تصریح کرد: در این شرایط احتياط در هنگام رانندگي، رعايت فاصله مناسب ‏با خودروي جلوئي، رعايت سرعت مطمئنه در مسير حرکت و بازديد خودرو قبل از حرکت براي ‏رانندگان کاملاً الزامی است.

وی با اشاره به اينکه مامورين پليس راهور و پليس راه به منظور جلوگيري از بروز هر نوع ‏سانحه رانندگي در تلاش هستند، خاطرنشان کرد: رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، ‏ضامن سلامتي و امنيت شهروندان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن