اقتصادی

صمت مقصر کمبود روغن نیست

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان کمبود کالای اساسی همانند روغن در بازار را مربوط به این سازمان ندانست.

آقایار فراشی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر وجود مشکل در تامین کالاهای اساسی در استان، مطرح کرد: در استان تامین هیچ کالای اساسی به غیر از روغن با مشکل مواجه نیست؛ لازم به ذکر است بروز چنین مشکلی هیج ارتباطی با سازمان صمت نداشته و مربوط به انبار خانگی، احتکار و قاچاقی است که در کل کشور درحال وقوع است.

وی با بیان اینکه برنج، گوشت، قند و شکر در استان به مقدار کافی وجود داشته و در تامین آن‌ها در ایام نوروز با مشکل مواجه نخواهیم شد، عنوان کرد: کالاهایی که تامین آن‌ها تنها برعهده خود استان و متولیان آنان است، به اندازه و مقدار کافی در بازار توزیع می‌شود؛ اگر کمبود روغن تنها در استان همدان وجود داشت، سازمان صمت اولین و اصلی ترین متولی خطاکار در این حوزه شناخته می‌شد؛ این درحالیست که کمبود روغن یک مسئله کشوری بوده و ربطی به استان ندارد.

فراشی ترس از افزایش قیمت را دلیل اصلی انبار خانگی و احتکار روغن توسط برخی از واحدهای صنفی دانست و افزود: روغن به عنوان یک کالای اساسی خیلی بیشتر از سالیان گذشته در استان جذب شده است اما انبار خانگی و احتکار روغن و قاچاق باعث بروز کمبود روغن در بازار شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن