اجتماعیسیاسی

امید و اعتماد مردم را با تبعیض و ناکارامدی، از بین نبرید

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای شهر به عنوان نماینده مردم باید از اجرای کاریکاتوری قانون و اقدامات شهرداری جلوگیری کند.


به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین مهدی حیدری در سخنان پیش از دستور جلسه صحن شورا با انتقاد از برخورد تبعیض آمیز شهرداری با متخلفان ساختمانی، افزود : در ایام انتخابات تقریباً اکثریت اعضای شورای شهر با شعارهای عدالت خواهی بر افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی و تقویت امید مردم به کارآمدی ، قانون مداری و عدالت‌خواهی نظام تاکید داشتند.


حیدری با بیان اینکه روز به روز شاهد وضعیت نامناسب و ناامیدتر شدن بخش‌هایی از جامعه هستیم، اظهار داشت: این شعار اعضای شورای شهر که ما می‌خواهیم با کارآمدی و عدالت و مبارزه با تبعیض و فساد، امید مردم را زنده کنیم و این سرمایه اجتماعی نظام را که با خطر مواجه شده را تقویت کنیم امروز بعد از دو سال می‌شود تقریباً عملکرد و تحقق این شعارها را ارزیابی و قضاوت کرد.


وی در این خصوص اضافه کرد: سوال اینجاست که آیا طی دو سال گذشته با عملکرد خود در رعایت حق و عدالت؛ آیا امید مردم را به نظام افزایش داده‌ایم یا کاهش؟ آیا مردم را به عدالت نظام مقدس جمهوری اسلامی خوشبین‌تر کرده‌ایم یا بدبین‌تر؟ و خروجی عمل و کار ما در راستای تقویت مبانی اعتقادی مردم بوده یا تضعیف آنها؟


رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بسیاری از اوقات مردم مشکلات و تنگناها را می‌توانند تحمل ‌کنند اما یک ایرانی و شیعه مسلمان و انقلابی محال است تبعیض و بی‌عدالتی را بپذیرد و تجربه نشان داده که هر جا هر بخش از حاکمیت کشور که در راستای تبعیض و ضعف عدالت حرکت کرده باعث نفرت مردم شده است.


حیدری با اشاره به جایگاه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی، افزود: امروز ما در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که تقوای ما تقوای فردی نیست بلکه تقوای جایگاهی است و بر اساس این تقوا است که باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنیم.

کوتاهی در خدمت رسانی به مردم بی‌تقوایی است

حیدری افزود: تقوای امروز ما مسولین فقط در عمل به وظایف شخصی دینی و شرعی خود از جمله نماز، قرآن و برپایی مراسم و غیره خلاصه نمی‌شود و اگر همین اقدامات هم باعث کوتاهی در کار و خدمت رسانی به مردم شود این بی‌تقوایی است چرا که هدف رعایت امانت الهی در مسولین و کسب رضایتمندی خلق خدا بزرگترین عبادت امروز ماست.


وی با بیان اینکه یک ایرانی و مسلمان شیعه علی (ع) بی‌عدالتی را بر نمی‌تابد، گفت: هر جایی هر بخشی از حاکمیت کشور در راستای تبعیض و ضعف عدالت حرکت کرده باعث نفرت مردم شده است.


رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه امروز تقوای ما مسئولین جلوگیر از بی‌عدالتی و تضییع حقوق شهروندی است، اظهار داشت: بر این اساس ما به عنوان نماینده مردم و بر اساس تکلیف نظارتی خود باید از اجرای کاریکاتوری اقدامات توسط شهرداری جلوگیری کنیم.


مهدی حیدری با انتقاد از اینکه تبعیض در برخورد با مردم بی عدالتی است، اضافه کرد: همواره این برای ما سوال بوده است که در برخی از اقدامات مدیریت شهری به عنوان مثال در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز چرا کاریکاتوری عمل می‌شود و چرا قسمتی از کارها که کم فایده هم هستند بسیار با شدت و قوه قهریه انجام می‌شود و قسمتی یا بخشی که سود و منفعت آن را که افراد با نفوذ می‌برند نادیده یا شل گرفته می‌شود؟


حیدری به پیگیری و برخورد جدی اعضای شورای شهر در موضوع مدرسه شهدای علم و فناوری اشاره کرد و گفت: چرا برای این مدرسه که باعث هزینه اجتماعی بسیاری برای شورای شهر هم شد، اعضای شورا برای جلوگیری از این موضوع با شدت برخورد کردند اما با بی‌عدالتی در برخی از موارد از جمله تخلف در احداث یک ساختمان پنج طبقه به مراتب با وضعیتی بدتر از این و بدون پروانه در کاربری مغایر در مکانی در معرض دید اغماض داده می‌شود در صورتی که در روز گذشته شهرداری از یک تخلف کوچکتر در همین مکان جلوگیری کرده بود آیا این تبعیض در برخورد با مردم بی‌عدالتی و ایجاد ناامیدی نیست؟

شهرداری از برخورد تبعیض آمیز بپرهیزد

وی با بیان اینکه بی عدالتی و تبعیض فسادزاست، ادامه داد: اگر تغییر کاربری و تبدیل پارکینگ به تجاری تخلف است و ما هم برخورد با تخلف را می‌پذیریم و دنبال می‌کنیم، آیا احداث یک ساختمان پنج طبقه آن هم بدون پروانه ساختمانی به مراتب بدتر از این تخلف نیست؟ چگونه است در جایی که مستضعفین و محرومین در اثر اقتضائات و فشار اقتصادی دست به تخلف ساخت و ساز می‌زنند با آنها با چنگال و پنجه قانون و عدالت برخورد می‌شود اما به افراد با نفوذ و با قدرت مثل تعاونی‌ها و دستگاه‌های اداری و نهادها که می‌رسیم پا پس می‌کشیم آیا این نوع برخورد درست است و رعایت عدالت و حق است؟

وی تاکید کرد: اگر قرار است نهادی و دستگاهی قانون جاری کشور را نادیده گرفته و زیر پا بگذارد و منافع خود را دنبال کند و ما با آنها برخوردی نکرده و چیزی نگوییم دقیقا اینجاست که انقلاب و اعتقادات ما به مسلخ رفته است.

وی ادامه داد: اگر ما در برخورد با تخلفات و برای اجرای قانون، از کسی که احساس کردیم قدرت دارد، ترسیدیم اما از افراد ضعیف و مستضعف نترسیدیم و همه اقتدار خود را تنها به آنها نشان دادیم مطمئناً در راستای افزایش سرمایه اجتماعی حرکت نکرده‌ایم.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خطاب به رییس شورا گفت: درخواست ما این است که جلسه‌ آینده شورای شهر با حضور آقای مسعود حسینی برای توضیحاتی در خصوص برخورد با تخلفات ساختمانی و رعایت عدالت برگزار شود و وی به صورت شفاف توضیح دهد که آیا شهرداری می خواهد در برابر تخلفات ساختمانی بایستد و یا خود نیز در این مساله حل شده و یا به دنبال برنامه‌های دیگری است؟

حیدری با تاکید بر اینکه همه در برابر قانون مساوی هستند، افزود: شورای شهر امسال باید در مواجه با آقای حسینی شفاف‌تر عمل کند تا این موضوع باعث شود مردم بتوانند قضاوت درستی از اوضاع موجود، برقراری عدالت داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن