اجتماعیسیاسیورزشی

گسترش سیاسی‌کاری در ورزش همدان

دخالت نماینده نهاوند مانع تغییر مدیر اداره ورزش و جوانان این شهرستان می‌شود؟ سیاسی‌کاری در ورزش امری مربوط به امروز نیست و سابقه طولانی دارد.

دخالت سیاسیون در عزل و نصب مدیران ورزشی و حتی مربیان، انتقال تیم‌ها از شهری به شهر دیگر، سفارش به مدیران و تحت فشار قرار دادن آنها در جهت حمایت یا عدم حمایت از یک رشته یا باشگاه ورزشی، اعمال زور در جهت تغییر در بودجه فدراسیون‌ها، دخالت در لیست تیم‌های ملی و همراهان تیم‌ها در مسابقات بین‌المللی مهم، از جمله دخالت‌های سیاسیون در حوزه ورزش کشور است.

در استان‌ها این دخالت‌ها و فشارهای سیاسی از طریق برخی نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد و در این میان مدیران کل ادارات ورزش و جوانان سیبل فشارهای این نوع نمایندگان هستند.

بی‌تردید دخالت نمایندگان در وظایف مدیران، آن هم در راستای حمایت از افراد مورد وثوق‌شان و تنگ کردن حلقه دوستان خود، نه تنها استقلال کاری را از مدیران می‌گیرد، بلکه با ایجاد جزیره‌های خود مختار و نیز به کار گماشتن افراد ناکارآمد در مناصب مهم ورزشی،  کمکی به توسعه ورزش آن استان نمی‌کنند و رفته رفته نزول و افول ورزش آن استان را رقم می‌زنند.

نمونه‌های بسیاری در استان همدان برای ذکر در این حوزه موجود است، اما در آخرین دخالت نمایندگان مجلس در حوزه ورزش استان می‌توان به دخالت نماینده نهاوند در تغییر رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان اشاره کرد.

در حالی که مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در پی عملکرد ضعیف رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند و نیز اتفاقات خلاف عرفی که در کلاس داوری بسکتبال رخ داد، به دنبال تغییر سلیمان جوانمردی است، شهبازی نماینده این شهرستان مانع شده است و با فشار بر علی حقیقی قصد دخالت و اعمال فشار بر این تصمیم مدیریتی دارد.

شنیده‌ها حاکی از آن است ظهر امروز قرار بر تودیع رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند است، اما نماینده نهاوند با فشارهای سیاسی خود تا این لحظه مانع از این کار شده است.

امیدواریم مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان که در این جایگاه تا کنون اقتدار خود را در حفظ تصمیمات مهم نشان داده مغلوب این فشارها نشود و مدیران ارشد استان نیز در قبال این فشارها از مدیر متبوع خود حمایت کنند.در غیر اینصورت افول روز افزون ورزش نهاوند در رشته‌های مختلف از جمله کشتی و بسکتبال را می‌توان به دخالت این نماینده مربوط دانست.

حسام محمودی

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن