اجتماعیاقتصادی

اعتراض طلافروشان به سامانه جامع تجارت است

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تکذیب خبر دریافت مالیات 25 درصدی از خریداران طلا، گفت: اجرای قانون سامانه جامع تجارت ارتباطی با مالیات ندارد و به اداره صمت مربوط است.

وجیه‌الله ذکوری در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین بیان کرد: طی چندروز گذشته اخباری مبنی بر دریافت مالیات 25 درصدی از خریداران طلا پخش شد که ما این خبر را رد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اصل طلا و جواهرات و پلاتین مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست و تنها کارمزد و سود فروشنده مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود، ضمن اینکه برای طلافروشان فاکتورهای اختصاصی ایجاد شده است.

وی با اشاره بر اینکه ثبت کدملی خریداران طلا هیچ الزامی وجود ندارد، عنوان کرد: طلافروشان می‌گویند سامانه جامع تجارت اجرا نشود که این موضوع اصلاً به مالیات ارتباطی ندارد.

ذکوری با اشاره به اینکه هیچ نوع مالیات جدیدی وضع نشده است، تصریح کرد: پایانه فروشگاهی باید اجرا و همه اطلاعات در سامانه ثبت شود به طوری که فروشندگان باید فاکتورهای فروش را از طریق پایانه فروشگاهی ارسال کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه هیچ قانون و مالیات جدیدی وضع نشده است، افزود: فروشندگان باید فاکتور را براساس الگوی اعلامی ارسال کنند و آموزش‌های لازم هم گذاشته شده است.

ذکوری با تأکید بر اینکه پایانه فروشگاهی برای ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی طراحی شده است، تصریح کرد: قانون مالیات عایدی بر سرمایه هنوز تصویب نشده ضمن اینکه این قانون تنها برای طلا نیست بنابراین خبری که منتشر شده نادرست است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن