ورزشی

سپاهان همچنان با خطر محکومیت انضباطی روبه‌روست

سپاهان در صورت اصلاح قرارداد شش بازیکن مورد نظر کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال از سقف بودجه مجازش عبور خواهد کرد. در نتیجه مدیران این باشگاه باید به دنبال راهی برای حل این مساله پیدا کنند.

به گزارش کمیته استیناف فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه حکم کسر چهار و یک امتیاز دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس به خاطر تخلف از دستورالعمل ناظر بر قراردادها را ملغی و تنها جریمه ۴۰ و ۱۰ میلیارد تومانی برای این دو باشگاه را تایید کرد.

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه در نشست خبری در توضیح رایی که این کمیته صادر کرد، گفت: دو دستورالعمل از طرف سازمان لیگ به تصویب رسیده بود که یکی دستورالعمل ناظر بر قراردادها برای رعایت اصولی در قراردادها و دومی راجع به رعایت سقف بودجه بود که میزان بودجه مقرر شده بود.

کارگروهی بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها فعالیت می‌کند. ما باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که دو دستورالعمل داریم. آن چیزی که مورد گزارش قرار گرفته، دستورالعمل ناظر بر قراردادها بوده و ربطی به سقف بودجه نداشته است.

نکته‌ای که در رابطه با صحبت‌های صالحی نباید مغفول واقع شود این است که پرونده سپاهان و پرسپولیس مربوط به دستورالعمل سقف بودجه نبوده بلکه به فرمت اصولی قراردادها مربوط می‌شده است.

به همین بهانه بازگشتی به رای ابتدایی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تخلفات صورت گرفته در قرارداد شش بازیکن سپاهان خواهیم داشت؛ تخلفاتی که توسط کمیته استیناف تایید شد و حالا این سوال پیش می‌آید که آیا اصلاح قرارداد رضا اسدی، پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا شکاری، کاوه رضایی و احسان پهلوان منجر به دردسری جدید برای سپاهان می‌شود؟

بر اساس رای کمیته انضباطی، باشگاه سپاهان بخشی از قراردادهای امسال این شش بازیکن را به سال بعد منتقل کرده تا بتواند مجموع رقم حقوق و دستمزد اعضای تیمش را به زیر ۳۲۵ میلیارد تومان (سقف بودجه مجاز) برساند؛ اقدامی که باعث شده مجموع ارقام قرارداد این شش بازیکن برای فصل آینده به ۲۳۰ میلیارد تومان برسد.

موردی که کمیته استیناف هم در رایش این طور عنوان کرده است: مطابق با بند ۲۷ دستورالعمل، باشگاه سپاهان این حق را دارد که قراردادها را با افزایش ۲۵ درصدی دستمزد تمدید نماید؛ در حالی که در قراردادهای آقایان پیام نیازمند، رضا اسدی، هادی محمدی، رضا شکاری، احسان پهلوان و کاوه رضایی افزایش دستمزدها بیش از ۲۵ درصد است.

با این اوصاف باشگاه سپاهان با اصلاح قرارداد شش بازیکن مورد اشاره، باید بخشی از ۲۳۰ میلیارد تومان فصل آینده را به امسال منتقل کند.

نباید فراموش کنیم سپاهان در ابتدای فصل بودجه‌اش را ۳۲۵ میلیارد تومان اعلام کرده بود؛ آن هم زمانی که تمامی تخلفات مربوط به دستورالعمل ناظر بر قراردادها را انجام داده بود.

در نتیجه قاعدتا حاصل این اصلاح قرارداد، عبور سپاهان از سقف بودجه ۳۲۵ میلیاردی خواهد بود و حالا این باشگاه از دستورالعمل سقف بودجه تخلف کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن