اجتماعیاقتصادی

پروژه‌های جهاد کشاورزی ملایر با قابلیت اشتغالزایی برای ۱۰۰۰ نفر

با دعوت حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ملایر میزبان «دکتر کاظم خاوازی» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی بود و از چندین طرح تولیدی و صنعتی شهرستان در بخش کشاورزی بازدید به عمل آمده و طی جلسه ای روند اجرایی طرح ها بررسی و در زمینه رفع مشکلات موجود و تخصیص اعتبارات لازم برای تامین سرمایه در گردش این پروژه های مهم قول مساعد داده شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ بازدید از گلخانه دشت مهر آگرین ملایر، بازدید از روند پروژه پالایشگاه انگور و محل شرکت پردیس کیان و بازدید از محل شرکت پرتو دهی دیدار و شرکت در همایش دامداران، از جمله محورهای حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در ملایر بود.

نماینده مردم ملایر در بازدید از پروژه پالایشگاه انگور مربوط به شرکت کشت و صنعت پردیس کیان ملایر ، گفت: این پروژه از نظر اقلیمی جزو بهترین پروژه‌های کشاورزی شهرستان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با تاکید بر اینکه ملایر؛ شهر جهانی انگور و قطب تولید انگور و کشمش در سطح کشور است، افزود: اما متاسفانه تاکنون در زمینه صنایع تبدیلی انگور و کشمش کار خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر پروژه پالایشگاه انگور به ثمر برسد قطعاً تحول بزرگی در حوزه صنایع تبدیلی رخ می‌دهد، اظهار کرد: امیدواریم با بازدید امروز قائم مقام وزیر کشاورزی روند اعطای تسهیلات به این پروژه سرعت بگیرد.
آزادخواه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با تخصیص اعتبار به پروژه‌های مورد بازدید در امروز سال آینده برای ۱۰۰۰ نفر در سطح شهرستان ملایر اشتغال زایی ایجاد شود، گفت: انتظار داریم بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان انجام داشته باشد.

نماینده مردم ملایر همچنین در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی به طعن لبن پارسیان ملایر، بیان کرد: این شرکت یکی از بهترین واحدهای تولیدی ملایر در حوزه اشتغال زایی و مواد لبنی به شمار می‌رود و مدیرعامل آن از سرمایه‌گذاران بومی شهرستان است.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه مدیرعامل این شرکت با سرمایه شخصی این واحد تولیدی را به مرحله ثمر دهی رسانده است و در حال حاضر نیازمند سرمایه در گردش هستند، خاطرنشان کرد: اگر با نظر موافق وزارت جهاد کشاورزی مبلغ سرمایه در گردش تامین شود شرکت به طعم لبن پارسیان قادر است سال آینده اشتغال زایی و میزان تولید خوبی را برای شهرستان رقم بزند.

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه در این شرایط سخت اقتصادی شرکت به طعم لبن پارسیان، نقش مهمی در حفظ امنیت غذایی داشته و سرمایه‌گذاران آن جزو سربازان عرصه کشاورزی کشور به شمار می‌روند، افزود: استان همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامداری کشور است.

ظرفیت منحصر به فرد تولید انگور در ملایر

در ادامه مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان در حاشیه بازدید از طرح‌های بزرگ کشاورزی ملایر با بیان اینکه این شهرستان یک شهرستان باغی است، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار هکتار باغ انگور در شهرستان ملایر وجود دارد که ظرفیت منحصر به فردی است.

رضا بهراملو در جمع خبرنگاران افزود: با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از انگور تولید شده در باغات ملایر تبدیل به کشمش می‌شود، اظهار کرد : باید با تعریف طرح‌ها و پروژه‌های خاص روی این محصولات متمرکز شده و سرمایه‌گذاری کنیم و چند پروژه ای که در سفر معاون وزیر مورد بازدید قرار گرفتند، در همین راستا تعریف شده است.

وی حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ملایر و بازدید از پروژه‌های مهم این بخش را به فال نیک گرفت و افزود: امروز از یک طرح گلخانه‌ای به وسعت ۱۰ هکتار بازدید کردیم که نیازمند تامین آب و اعطای تسهیلات بانکی بود.

بهراملو به بازدید از شرکت صنایع تبدیلی تولید بستنی تحت عنوان به طعم لبن پارسیان اشاره کرد و افزود: پالایشگاه انگور ملایر و شرکت کشت و صنعت پردیس کیان نیز در زمینه فراوری در زمینه فرآورده‌های مختلف انگور و تولید انواع چیپس‌ها فعالیت می‌کند و قطعاً برای شهرستان آورده مالی زیادی به همراه دارند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان به بازدید از شرکت پرتودهی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: این شرکت در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای خریداری تجهیزات نیازمند تامین اعتبارات است.

بهراملو با اشاره به اینکه در شرکت پرتودهی با استفاده از صنایع تبدیلی ، میزان ماندگاری محصولات کشاورزی افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات و کمبودهای این پروژه‌ها و افتتاح و بهره برداری از آنها پیش بینی می‌شود برای ۱۰۰۰ نفر در سطح شهرستان اشتغال زایی صورت بگیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن