کشاورزی

کشت ۴۱ هزار هکتار گندم دیم و آبی با هدف تامین امنیت غذایی

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: در راستای تامین امنیت غذایی کشور بیش از ۴۱٫۸۰۰ هکتار کشت گندم دیم و آبی انجام و بیش از ۱۸ هزار هکتار جو در شهرستان ملایر کاشت شده است.

یوسف کاکاوند در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین؛ افزود: سال گذشته بیش از ۲۸ هزار تن خرید تضمینی گندم در ملایر صورت گرفت در صورتی که پیش از شروع دولت آیت الله رییسی این عدد کمتر از ۹ هزار تن بود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار و ۷۸۳ هکتار باغات انگور در شهرستان ملایر موجود است که نسبت به مدت مشابه سال های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

کاکاوند خاطرنشان کرد: در طول دوسال اخیر بیش از هفت واحد مرغداری مرغ گوشتی احیا شده است که قابلیت تولید بیش از ۸۲ هزار تن گوشت مرغ را در هر فصل جوجه ریزی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه جواز تاسیس میدان دام صنعتی در ملایر صادر شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: بعد از ۲۲ سال بلاتکلیفی شهرک دامپروری کرتیل آباد به نتیجه رسیده و شش واحد مرغداری نیز با تجمیع به زودی یک شهرک جامع را تشکیل خواهند داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد واحد های صنعتی از ۹۷ واحد به بیش از ۱۰۴ واحد افزایش یافته و در حوزه صنایع تبدیلی این افزایش قابل ملاحظه تر است، گفت: مرکز پرتو دهی غرب کشور نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در مراحل نهایی است و امیدواریم در کنار واحد تولید بستنی به طعم لبن که نزدیک ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به زودی افتتاح شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن