اجتماعیفرهنگ و هنر

توزیع سه هزار و 500 جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان با ۳۰ عنوان مختلف و بیش از ۱۰۰ بسته مجموعه بازی و سرگرمی از تولیدات کانون در کتابخانه‌های مراکز استان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین معصومه ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: محوریت اصلی کانون براساس کتاب و کتاب‌خوانی است و امسال در دولت مردمی سیزدهم در زمینه توزیع کتاب در مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور و استان همدان اتفاقات چشمگیری روی داده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار کتاب در تیرماه امسال در کتابخانه‌های مراکز سراسر استان افزود: تمامی فعالیت‌های کانون چون نقاشی‌، بازی، نمایش خلاق و تئاتر با محوریت کتاب است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به گسترش فضای مجازی، وابستگی کودکان و نوجوانان به این موضوع و وسایل هوشمند اظهار کرد: رویکرد کانون و مربیان آن ایجاد یک شور و نشاط با کتاب در دنیای کتاب، قصه‌ها و دانستنی‌ها برای بچه‌ها است تا برای لحظه‌ای آنها را از آن دنیای پر زرق و برق اما پوچ مجازی بیرون بیاورد.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه کتاب هیچ جایگزینی ندارد افزود: کتاب‌های کانون مختص کودکان و نوجوانان است که توسط بهترین‌های نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان نوشته شده و کارشناسان زیادی بر روی چاپ هر یک از این کتاب‌ها نظارت دارند.

وی ادامه داد: تصویر مرغک بر روی جلد کتاب‌ها نشان کانون و به تبع آن سلامت کتاب است مانند سیب سبز بر روی کالاهایی که وزارت بهداشت برای صحت سلامت می‌زند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: وقتی والدین مرغک سبز را بر روی کتاب دیدند با آرامش خاطر می‌توانند کتاب را تهیه و در اختیار کودک و نوجوان خود بگذارند.

ابراهیمی‌هژیر یادآور شد: کودکان و نوجوانان برای مطالعه و استفاده از کتاب‌ها به کتابخانه‌های کانون در سراسر استان مراجعه کرده و در کارگاه‌ها و انجمن‌های کانون به صورت رایگان شرکت کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن