اجتماعی

رویا پردازی کودکان را هدایت کنید

یک روانشناس حوزه کودک درخصوص رویاپردازی کودکان می‌گوید.

فاطمه قاسم‌زاده در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری همدان آنلاین گفت: کودکان با توجه به آنچه که از دنیای پیرامون خود متوجه شده اند و آنچه که علاقه دارند، رویاهایی را در سر می پرورانند که تصویرسازی و زندگی در آن رویا منجر به خیال پردازی کودک می شود، این رفتارها تاحدی طبیعی و پایه‌ای برای پیشرفت خلاقیت این کودکان است.

وی افزود: رویاپردازی کودکان گاهی به قدری شدت پیدا می‌کند که بارها شاهد بوده‌ام که کودک حتما باید جای خالی کنار خودش را برای دوست خالی‌‎اش نگه دارد و هرگونه مخالفت با کودک رفتار تهاجمی او را در پی دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه چنین رفتارهایی تا زمانی که بعد منطقی کودک را ازبین نبرد مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد:زمانی که رفتار کودک شما نشان دهنده این باشد که بعد منطقی خود را از دست داده و صفت‌های افراطی را ادامه می‌دهد، برای کودک خطرناک است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

این روانشناس حوزه کودک درخصوص آموختن شیوه کودک پروری درست والدین بیان کرد: تنها بخشی از مادران تحصیل کرده هستند که نحوه رفتار درست با کودکان خود را می‌داند اما والدین دیگرتاکنون هیچ امکان آموزشی به صورت رایگان یا کم هزینه برای آموزش والدین شکل نگرفته است.

قاسم زاده در ادامه گفت: در این زمینه ارتباط موثرتر و بیشتر می‌تواند بسیار کارگشا بوده و به راحتی رویا پردازی بیش از حد کودکان را تعدیل کند و درواقع والدین نباید به هیچ عنوان تخیلات کودکان خود را مورد تمسخر قرار داده و یا صحبت‌های آنها را در مورد رویاهایشان دروغ بدانند، بلکه باید سعی کنند با صحبت کردن با آنها به دنیای درون کودکان خود نزدیکتر شوند. .

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن