اجتماعیکشاورزی

مسئولین در حفاظت از اراضی ملی کوتاهی نکنند

رییس شورای اسلامی شهرستان همدان گفت: مسولین در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی کوتاهی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین علی اکبر نظری در جلسه شورای اسلامی شهرستان همدان که با موضوع تصرف غیرقانونی اراضی عمومی در طرح‌ هادی روستاها با حضور اعضای شورای شهرستان و سرپرست بنیاد مسکن شهرستان برگزار شد، بیان کرد: مسولین وظیفه خدمت رسانی به مردم و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را دارند و هركسي در اين عرصه كوتاهي كند، مسئول است.

نظری اولین قدم در حفظ و نگهداری اراضی ملی و منابع طبیعی را پیشگیری از تصرف و تخریب آن توسط افراد سودجو دانست و تاکید کرد: در این راستا باید دستگاههای متولی با جدیت وارد شوند.

وی با اشاره به افزایش قیمت زمین در شهر همدان، اضافه کرد: این امر باعث ایجاد فشارهای روحی و روانی در جامعه شده که در نتیجه آن گرایش برخی افراد سودجو به تصرف باغات و منابع طبیعی و ساخت و ساز غیرمجاز در شهر و روستا شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین وظیفه دارند از اراضی اطراف شهر و روستاها استفاده عمومی کنند، اظهار داشت: علی رغم این متاسفانه برخی از اراضی به غیر واگذار شده که در آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در روستاها خارج از طرح هادی پروانه هم صادر می‌شود، افزود: باید با این موضوع اکیدا برخورد جدی صورت پذیرد و تا در محدوده کمربند سبز طرح هادی هیچ گونه ساخت و ساز خلاف کاربری و غیر قانونی انجام نشود. .

رییس شورای اسلامی شهرستان همدان ادامه داد: با افزایش قیمت زمین در سالهای اخیر افراد سودجو و فرصت طلب زمینهای کشاورزی را قطعه بندی کرده و به فروش می رسانند و زمین‌های اراضی و باغی را به شدت در معرض تخریب و تغییر کاربری قرار داده اند .

نظری با تاکید بر اینکه گشت های مبارزه با تخریب غیرمجاز اراضی باید با جدیدت فعال باشند، افزود : باید با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن