اجتماعیکشاورزی

«تالاب آق گل» نیازمند یک سند جامع و متقن علمی است

فرماندار ملایر با بیان اینکه در برنامه های جامع زیست محیطی، معیشت و اشتغال مردم نیز باید مدنظر باشد، گفت: درباره تالاب آق گل نیازمند یک سند جامع و متقن علمی هستیم، از اطلاعات کامل زیست بومی تا برنامه های آینده نگرانه حفاظتی و بهره برداری که بایستی توسط اداره کل محیط زیست هردو استان به جد پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سلمان اسماعیلی چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه، در نشست بررسی برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب آق گل، با تاکید بر هماهنگی کامل مدیران ارشد هر دو استان همدان و مرکزی و وفاق بین مدیران شهرستان های ملایر و خنداب، حل مشکلات و بالابردن سطح همکاری ها را خواستار شد.

وی اظهار کرد: تالاب آق گل یک ثروت منطقه ای و بزرگ برای هر دو استان است و متاسفانه خشکسالی های چندسال اخیر موجب ایجاد چالش های جدی برای این حوزه آبریز شده است.

فرماندار ملایر ادامه داد: باید یک برنامه تجمعی کامل در این حوزه در نظر گرفته شود که در کنار چرخیدن چرخ اقتصاد و معیشت مردم مراحل حفاظت از این زیست بوم نیز اجرا شود و شاهد یک توسعه پایدار به معنای واقعی کلمه باشیم.

اسماعیلی افزود: نخستین استان و شهرستان کشور هستیم که از سال گذشته برنامه ملی اصلاح کشت را به جدیت پیگیری کرده ایم و همه تلاش خود را برای حفظ سرمایه های زیست محیطی به کار بسته ایم و در اجرای پروژه های بزرگ صنعتی و اقتصادی شهرستان در دو سال اخیر نیز پیوست های زیست محیطی را به دقت مد نظر داشتیم.

گفتنی است؛ در این جلسه فرمانداران، مسئولان هر دو استان و کارشناسان به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و یافته های علمی پرداختند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن