اجتماعیسلامت و پزشکی

۴۰ هزار واحد انتقال خون در ۱۰ ماهه گذشته

مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: در ۱۰ ماهه گذشته دست‌کم ۴۰ هزار واحد اهدای خون داشتیم و انتظار داریم تا پایان سال به ۴۴ هزار واحد برسد.

افشین محمدی در نشست خبری صبح امروز اظهار کرد: نزدیک به ۹۵۰۰ واحد خون به استان های دیگر منتقل کردیم و در وضعیت مناسبی قرار داریم.

وی ادامه داد: در این میان نگران پلاکت خون هستیم چرا که عمر نگهداری کوتاهی دارد و با توجه به اینکه ما بیمارانی از استان های دیگر به همدان داریم، بیشترین مصرف پلاکت هم در استان داریم.

وی در خصوص اهمیت کیفیت خون اظهار کرد: وظیفه اصلی ما کنترل کیفیت خون است و به همین دلیل ۲۰درصد از مراجعین اهدای خون را که احساس کنیم از خون با کیفیتی برخودار نیستند،نمی پذیریم.

محمدی در خصوص صنعت پلاسما نیز گفت: ما بیش از ۲۰ هزار واحد پلاسما به کشورهای مختلف ارسال می کنیم و آنها فرآوری میکنند و مجدد به ما منتقل می کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها ۵ درصد ازخانم ها اهدا خون را انجام دادند،ادامه داد: خانم ها کمترین افرادی هستند که اهدای خون را انجام می دهند، و این به دلیل باور غلطی است که بین زنان وجود دارد و این نیاز به فرهنگسازی دارد .

افشین محمدی در پایان اظهار کرد:در کشور بیش از ۲۰ هزار بیمار تالاسمی وجود دارد که بیشترین مصرف خون رو دارند و باید برای آنان خون تهیه شود و عملا یک چهارم خون کشور برای بیماران تالاسمی استفاده می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن