اجتماعیورزشی

تلاش قایقرانان برای کسب سهمیه پارالمپیک در سخت‌ترین شرایط تمرینی!

تیم ملی پاراکانو در حالی خود را برای مسابقات جهانی مجارستان جهت کسب سهمیه پارالمپیک پاریس آماده می‌کند که سخت‌ترین شرایط تمرینی خود را در دریاچه آزادی سپری می‌کند.

احمدرضا طالبیان اظهار کرد: آخرین اردوی آماده سازی ملی پوشان پاراکانو در سال جاری برای شرکت در مسابقات جهانی مجارستان در شرایطی در دریاچه آزادی در حال برگزاری است که به دلیل سردی هوا ورزشکاران سخت‌ترین شرایط تمرینی را سپری می کنند تا خود را برای شرکت در آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در مجارستان آماده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نفرات اعزامی به مجارستان چه زمانی مشخص خواهند شد؟ افزود: به جز حضور در این اردو، فروردین ماه از ورزشکاران رکورد ورودی برای شرکت در مسابقات جهانی گرفته خواهد شد، کسانی که رکورد ورودی را کسب کنند به مجارستان اعزام می شوند.

سرمربی تیم ملی پاراکانو همچنین درباره وضعیت قایق ملی پوشان که قرار بود از آلمان وارد کشور شود، خاطرنشان کرد: هنوز قایق ها به دستمان نرسیده و فکر می کنم بعد از مسابقات جهانی مجارستان قایق ها به دستمان برسد. به هر صورت سعی داریم برای نفرات اصلی قایق ها را زودتر تهیه کنیم.

طالبیان افزود: در جریان تمرینات با قایق های ایرانی نیز می توانیم کار را پیش ببریم اما در بحث رکوردگیری، رکوردهایی که با قایق ایرانی زده می شود نسبت با رکوردهایی که با قایق خارجی به ثبت می رسد متفاوت است. سعی داریم قبل از مسابقات پارالمپیک این قایق ها به دستمان برسد تا در بحث رکوردگیری به آمار دقیقی دست پیدا کنیم.

وی همچنین با اشاره به سرد بودن آب دریاچه و کاهش رکورد قایقرانان به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی، اظهار کرد: سردی آب و هوا سبب شده تا قایقرانان در شرایط سختی تمرینات خود را انجام دهند و این مساله در کاهش رکورد قایقرانان بی تاثیر نیست. در حال حاضر خیلی از اردوها به دلیل سردی هوا تعطیل شده اما ملی پوشان پاراکانو در چنین شرایطی نیز تمرینات خود را پیگیری می کنند تا با آمادگی بالایی در مسابقات جهانی مجارستان شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی پاراکانو از شهلا بهروزی راد، رویا سلطانی، اسلام جاهدی،  قیصری، حسین پور و طباطبایی به عنوان نفرات حاضر در اردو نام برد و افزود: اردوی قایقرانان بیش از یک ماه است که به صورت متمرکز و در دریاچه آزادی می‌شود. البته پیش از این نیز قایقرانان به‌صورت غیرمتمرکز تمرینات خود را پیگیری می کردند و وقفه ای در تمرینات نداشتیم.

طالبیان تصریح کرد: حتی زمانی که اردوی قایقرانان به صورت متمرکز نبود فدراسیون قایقرانی شرایط تمرینی را به گونه ای برای آن ها فراهم کرده بود که بدون مشکل و دغدغه تمرینات را پیگیری می کردند تا برای جهانی مجارستان آماده شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند سهمیه در پاراکانو کسب شده است، گفت: در حال حاضر تنها یک سهمیه توسط حسین پور کسب شده که البته در جهانی مجارستان باید سهمیه خود را نهایی کند. سعی داریم در این دوره سهمیه های خود را برای پارالمپیک پاریس افزایش دهیم.

سرمربی تیم ملی پاراکانو در پایان خاطرنشان کرد: قایقرانان در سخت ترین شکل برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس تلاش می کنند و در این مسیر نیز فدراسیون قایقرانی و کمیته ملی پارالمپیک حمایت لازم را دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن