اجتماعیفرهنگ و هنر

برگزاری 70 کنسرت موسیقی در سطح استان در سال جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن موسیقی ما امسال سال پرشکوه و فعالی را پشت سر گذاشت.

مسعود ویژه در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین بیان کرد: در سال 1402، 70 کنسرت موسیقی در استان اجرا شد که این آمار نشان‌دهنده رشد 20 درصدی نسبت به سال‌ گذشته است.

وی درخصوص برنامه‌های درنظر گرفته شده در 2 مناسبت پیش‌رو، عنوان کرد: بسته‌های درنظر گرفته شده برای ماه رمضان امسال، پخش پوستر، سخنرانی، برگزاری غرفه‌های تلاوت در مساجد و همچنین برپایی نمایشگاه قرآن استانی در تاریخ 7 فروردین ماه به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی به میزبانی ملایر و به مدت 6 روز است.

وی با بیان اینکه امسال ماه رمضان با عید نوروز تقارن پیدا کرده است و این موضوع محدودیت‌هایی به دنبال دارد، اضافه کرد: برنامه‌های درنظر گرفته شده در عید نوروز نیز برگزاری جنگ شادی برای عموم مردم در روزهای ابتدایی فروردین ماه است.

ویژه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط انجمن موسیقی، اظهار کرد: در سال جاری انجمن موسیقی مجوزهای زیادی صادر کرده همچنین در هفته موسیقی هگمتانه که در هفته آخر دی ماه برگزار شد، استقبال خوبی صورت گرفت که در این برنامه، 30 گروه موسیقی در تمامی شهرستان‌ها اجرا داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین امسال چندین گروه موسیقی از همدان به سایر کشورها اعزام شدند از جمله گروه موسیقی که به مناسبت شب‌یلدا به روسیه، گروهی که در دهه فجر به ارمنستان و گروه موسیقی که قرقیزستان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی استاد فکری یکی از اساتید به نام موسیقی همدان که به نشان 1 موسیقی دست یافت، گفت: ما تلاش کردیم تا در شهرستان‌ها نیز از هنرمندان بومی استفاده کنیم و از این عزیزان حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن