اجتماعی

حریم دژ باستانی معبد نوشیجان، سرسبزتر می‌شود

آئین کاشت درختچه به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در حریم «دژ معبد نوشیجان» و به یاد ۱۱۰۰ شهید شهرستان، با حضور جمعی از مسئولین و فعالین حوزه منابع طبیعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه در این مراسم اسفندیار خزایی؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: منابع طبیعی با میراث فرهنگی تفاهم نامه در همه زمینه های مشترک کاری دارند و امروز یکی از زمینه های کاری مشترک یعنی کاشت درختچه در اطراف نوشیجان به متراژ پنج هکتار با گونه های متناسب آب و هوا و خاک منطقه مانند آرتی پلاکس ، گز و سنجد با 1500 نهال با رعایت همه مسائل در راستای بیابان زدائی انجام می شود.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی نوشیجان ملایر نیز بیان کرد: دژ معبد نوشیجان، یک اثر منحصر بفرد است که به لحاظ قرارگرفتن در دشت شورکات و نوع خاک نیاز است با همکاری ادارات مرتبط زیرساخت فضای سبز مطابق ضوابط مهیا شود تا به ماندگاری مسافر کمک کند.

ابراهیم جلیلی افزود: با حضور سرهنگ نوری درختی به نام «شهید محمود خداداد » کاشته شد تا یاد شهدا بویژه شهدای امنیت گرامی داشته باشیم، همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، برنامه‌های متنوع فرهنگی و گردشگری توسط اداره میراث فرهنگی در دست طراحی و اجراست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن