اجتماعی

برخورد قاطعانه پلیس با فروشندگان موادمحترقه در فضای مجازی

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به نزديک شدن به چهارشنبه آخر سال و فعالیت برخی افراد سودجو در فروش مواد محترقه که همه ساله باعث ایجاد خسارت و آسیب جسمی و روحی به مردم می شوند از طرح ویژه برخورد با تبلیغ و فروش مواد محترقه در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سرهنگ احمد ساکی افزود: با نزديک شدن به چهارشنبه آخر سال بازار فروش غیرمجاز مواد محترقه در فضاي مجازي نیز ایجاد شده و عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب با فروش این مواد باعث ایجاد خسارت های جانی و مالی و آسیب های روحی و روانی به مردم می شوند.

وي افزود: در اين ميان پليس ملایر نيز در راستاي انجام وظايف خود و جلوگيري از آسيب هاي احتمالي در چهارشنبه آخر سال و همچنين ايام نوروز اقدام به شناسايي وبگاه هاي فعال در زمينه آموزش، تبلیغ، و فروش مواد محترقه مي کند.

این مقام مسئول تاکيد کرد: بر اساس قانون فروش، تبليغ ، توزيع و هرگونه معامله بدون مجوز، مواد محترقه و منفجره اعم از نظامي و غيرنظامي جرم بوده و مجرمان تحت پيگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

ساکی با اشاره به اینکه پلیس به خانواده های سفارش می کند تا دقت بیشتری بر فعالیت جوانان و نوجوانان داشته باشند و از عواقب جبران ناپذیر استفاده از مواد محترقه مراقبت لازم را به عمل آورند ، تصریح کرد: برخي سايت‌ها در فضاي مجازي اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه مي‌کنند که خانواده‌ها بايد در اين خصوص مراقب فرزندان خود باشند.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: عدم آشنايي کودکان با اين مواد و آموزش ناقص سايت ها در اين خصوص بسيار خطرناک است، همچنين والدين در اين روزها فرزندان خود را در فضاي مجازي تنها نگذارند و آنها را از خطرات مواد محترقه آگاه سازند و هرگونه موارد مشکوک را به سامانه 110 پلیس گزارش دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن