اجتماعی

خریداران اینترنتی، طعمه‌ای برای فیشرها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان  از برداشت غیرمجاز 53 میلیون تومانی از حساب یکی از شهروندان همدانی خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین در تشریح این خبر مطرح کرد: با مراجعه یک شهروند همدانی و ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی به مبلغ 53 میلیون تومان پرونده‌ای در پلیس فتا تشکیل شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شاکی خدمات و خریدهای اینترنتی فراوانی داشته که با ورود به یک صفحه جعلی در دام فشیرها افتاده و تمام اطلاعات بانکی وی توسط آنها هک شده است.

سرخوش‌نهاد با بیان اینکه با اقدامات فنی و پلیسی مبلغ 47 میلیون تومان به حساب شاکی بازگردانده شده است عنوان کرد: در حال حاضر هنوز 6 میلیون تومان از حساب شاکی در دست افراد کلاهبردار و فیشر مانده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان در پایان با تأکید بر اینکه کارشناسان پلیس فتا در حال شناسایی متهم هستند توصیه کرد: متاسفانه شیوه کلاهبرداری فیشینگ بسیار رواج پیداکرده بنابراین شهروندان باید افزون بر افزایش آگاهی خود نسبت به سایت‌های معتبر رمز یکبار مصرف خود را فعال کرده و هوشیار باشند که با خریدهای اینترنتی در دام افراد فیشر گرفتار نشوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن