اجتماعیسلامت و پزشکی

مرکز بهداشت ناجی کودکان کار؟!

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از آمادگی کامل این مرکز جهت آموزش و انجام اقدامات پیشگیرانه برای کودکان کار در برابر کروناویروس خبرداد.

محمد خیراندیش درگفت وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به اهمیت مراقبت و رعایت نکات بهداشتی در کودکان کار، بیان کرد: مرکز بهداشت آمادگی کاملی در حوزه آموزش و ارائه نکات بهداشتی، پیشگیرانه و مراقبتی به تمام گروه‌های مورد نیاز را دارد؛ لازم به ذکر است بهزیستی، متولی  اصلی کودکان کار بوده و درصورت اعلام نیاز این سازمان دولتی، مرکز بهداشت توان ارائه نکات لازم به افراد هدف را دارد.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد تاکنون بهزیستی درخواستی مبنی بر ارائه آموزش و اقدامات لازم بهداشتی به کودکان کار ارسال نکرده است، گفت: درحال حاضر توزیع اقلام بهداشتی در دستور کار مرکز بهداشت نیست اما براساس تمهیدات صورت گرفته ظرفیت بالایی در ارائه آموزش‌های بهداشتی در این مرکز وجود دارد؛ از این رو درصورت اعلام نیاز سازمان بهزیستی، این مرکز از هیج تلاشی فروگذار نیست.

خیراندیش در رابطه با ایستگاه‌های سلامت مستقر شده در 4 محل پرتردد و مهم شهر، اظهار کرد: پیاده راه پوعلی، میدان امام خمینی(ره)،  فروشگاه رفاه میدان فلسطین و پاساژ میلاد ایستگاه‌هایی هستند که اطلاعات درمانی، نکات بهداشتی و اقدامات اولیه همانند سنجش تب را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از اضافه شدن 2 ایستگاه دیگر در روزهای آتی خبرداد و افزود: از روز گذشته ایستگاه بررسی تب در عوارضی‌ها نیز فعال شده است؛ همچنین روزانه 5 تیم به شهرک و واحدهای صنعتی به منظور گندزدایی و آموزش‌های مربوطه به کارکنان، فرستاده می‌شود.

خیراندیش با بیان اینکه برخی از مراکز درمانی همانند درمانگاه‌ شهدا واقع در ابتدای تختی پذیرای بیمارن مشکوک به کروناویروس است، بیان کرد: این مرکز به منظور کاهش مراجعین به بیمارستان‌ها، افراد مشکوک را پذیرش کرده و درصورت دارا بودن علائم شدید به بیمارستان ارجاء داده می‌شوند

۱۴ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۲:۵۳ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن