سلامت و پزشکی

وضعیت بحرانی‌است، در خانه بمانید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از ابتلای ۱۱ نفر دیگر به کرونا خبرداد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس را حضور در منزل دانست و بیان کرد: درحال حاضر کمپینی به نام درخانه بمانید، به منظور جلوگیری از حضور مردم در اجتماعات درحال شکل‌گیری است؛ مهم‌ترین عامل عدم ابتلا به کرونا، ماندن در منازل و اجتناب از حضور غیرضروری در سطح شهر و به ویژه جاده‌های بین شهری است.

وی با اشاره به ابتلای ۱۱ فرد جدید به آمار بیماران کرونایی استان همدان، مطرح کرد: با احتساب این افراد جدید، ۳۴ بیمار کرونایی در استان ثبت شده است؛ لازم به ذکر است از دیروز تا کنون ۱.۷۶ فرد جدید در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند که همین آمار متاسفانه باعث جابه‌جایی رتبه ایران از جایگاه چهارم به سوم شده است.

این متخصص باکتری شناسی حداقل زمان مناسب برای ازبین بردن کرونا به واسطه وایتکس بر روی سطوح را ۱ دقیقه دانست و تصریح کرد: روش مناسب ازبین بردن کرونا بر سطوح، ترکیب یک لیوان وایتکس به همراه ۹ لیوان آب است؛ همچنین پس از تهییه این محلول، دستمال مرطوب را به وایتکس رقیق شده آغشته کرده و به مدت ۱ دقیقه بر روی سطح مورد نظر حرکت دهند.

طاهری ادامه داد: الکل باعث خشکی شدید و احتمال ایجاد جراحت کوچک پوست می‌شود که همین شکاف‌های ایجاد شده دلیلی بر ورود ویروس های مختلف است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و یا گلیسیرین را توصیه کرد و افزود: استفاده از این اقلام برای رفع التهاب ایجاد شده در پوست ضروری هستند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۳۱۴۳ از ساعت ۸ تا ۲۴، ادامه داد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری این سامانه، سوالات مربوط به علائم و سایر اطلاعات ویژه کرونا را از کارشناسان مستقر در مرکز بهداشت، پرسش کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن