اقتصادی

لزوم خرید تضمینی، مصرف داخلی و تازه خوری انگور ملایر

نماینده ملایر گفت: در دیدار با علیرضا غنی زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی، درباره انگور و فواید جهانی شدن این محصول و چگونگی اقدامات لازم در این حوزه بحث و گفتگو کردیم.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت و گو با پایگاه خبری همدن آنلاین، با یبان اینکه جهانی شدن انگور گام مهمی برای توسعه این شهرستان است، افزود: خرید تضمینی و تنظیم بازار انگور، ترویج مصرف داخلی و تازه خوری انگور از جمله مهمترین مطالبات و درخواست ها در این نشست بود که  در یان راستا پیشنهادهای خوبی از سوی مهندس غنی زاده مطرح شد.

وی اظهارکرد: در این نشست مقرر شد مهندس غنی‌زاده رییس سازمان تعاون روستایی کشور تابستان امسال همزمان با فصل برداشت انگور سفری به ملایر داشته باشد.

آزادی‌خواه در ادامه گفت: در دیدار با کریم همتی، رییس جمعیت هلال‌ احمر کشور نیز به طرح مسائل و مشکلات شهرستان ملایر پرداختیم که از جمله مهمترین آنها می توان به تجهیز پایگاه های امداد و نجات، حل مشکلات مربوط به احداث ساختمان ها و پایگاه های امدادی، تامین نیروی انسانی متخصص در بخش های مختلف و نظایر آن اشاره کرد.

نماینده مردم ملایر با تقدیر از اقدامات رییس جمعیت هلال احمر از آغاز مسئولیت، این فعالیت ها را نشان دهنده یک مدیریت جهادی، علمی و به روز برشمرده و ابراز امیدواری کرد: ادامه راه و با تعامل دو سویه نمایندگان و جمعیت هلال احمر شاهد دستاوردهای پر خیر و برکتی باشیم.

وی یادآورشد: همچنین در نشست با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان جمشیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان مشکلات برق این شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و بهره برداری از طرح پست برق ملایر(۴) تا سه ماه آینده و رفع مشکلات برق مسکن مهر، از دستاوردهای این نشست بود.

آزادی‌خواه با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در راستای اصلاح شبکه برق ملایر، هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح برق این شهرستان در سال گذشته را از جمله این خدمات عنوان کرد.

وی نتایج این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد پایه های روشنایی بلوار منتهی به مسکن مهر از سمت جاده گلوشجرد نصب و تکمیل و روشنایی این مسیر به سرعت انجام شود.

نماینده مردم ملایر با اشاره به رفع بخشی از روشنایی مسکن مهر و در دست اقدام بودن بخش دیگری از روشنایی این منطقه، از قطعی شدن پست برق ملایر ۴ در شهرک ولیعصر برای تقویت برق این منطقه و شهرک صنعتی حاجی آباد با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و بهره برداری این طرح ظرف سه ماه آینده خبر داد و تکمیل روشنایی و اصلاح شبکه برق بخشی از شهر ملایر را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.

از روند اجرایی طرح انتقال آب شرب ملایر از سد کلان گلایه مندیم

آزادی‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از روند اجرایی طرح آبرسانی آب شرب شهر ملایر از سد کلان و طرح تصفیه خانه به روش BOT، گفت: شایسته نیست این طرح بزرگ که تاکنون به خوبی اجرا شده و یکی از مطالبات مهم مردم ملایر است، به خاطر برق معطل بماند و این طرح باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به کمبود آب و لزوم صرفه جویی در مصرف آب به ویژه کشاورزی، توسعه کشت های کم آب‌بَر، اصلاح الگوی کشت و آموزش برای کشاورزان را وظیفه مهم جهاد کشاورزی در این زمینه عنوان کرد.

نماینده مردم ملایر تصریح کرد: طبق قانون در حوزه آب کشاورزی باید تعامل بینِ بخشی ایجاد شود و با حل این مساله از خسران هر چه بیشتر کشاورزان جلوگیری کرد.

آزادی‌خواه همچنین بررسی و حل مشکلات طرح بزرگ گاوداری ۶ هزار رأسی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، اجرای این طرح و پگاه چهار هزار رأسی را زمینه ایجاد حجم وسیعی از اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر دانست و با توجه به مهیا بودن آب، منابع و اقلیم، به نتیجه رسیدن طرح گاوداری ۶ هزار رأسی شرکت شستا را یکی از اولویت های مهم شهرستان خواند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن