سلامت و پزشکی

زایمان زودرس، بلای جان مادران مضطرب

کارشناس سلامت میانسالان و بانوان مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه استرس ناشی از ابتلا به کرونا می‌تواند زایمان زودرس در بانوان باردار را به دنبال داشته باشد گفت: بانوان اولین گروه آسیب دیده‌ی استرس و ترس ناشی از ابتلا به کرونا هستند.

نرگس باباخانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین مطرح کرد: استرس و اضطراب در بانوان باردار می تواند مشکلات فراوانی را برای مادر و جنین به دنبال داشته باشد از جمله زایمان زودرس و یا بیماری هایی مانند افسردگی که سلامت مادر را تهدید می کند.

وی ادامه داد: ترس ابتلا به کرونا در اعضای خانه و یا مادر خانواده بیشترین آسیب را به بانوان وارد کرده است که توصیه می شود بانوان باردار در این روزها از پیگیری اخبار و فضای مجازی اجتناب کنند.

باباخانی با اشاره به اینکه در دوران بارداری بانوان، حمایت همسران باید دو برابر شود ادامه داد: بانوانی که با پیگیری اخبار استرس بیشتری را می‌گیرند به هیچ وجه نباید خود را در معرض فضای مجازی و یا دنیای اخبار قرار دهند.

وی یکی دیگر از راه‌های کاهش استرس را اعتماد به کادر درمان و بهداشت دانست و افزود: کرونا هیچ تهدیدی برای زایمان طبیعی و سزارین ندارد و بانوان می‌توانند با خیالی آسوده به بیمارستان‌ها برای زایمان مراجعه کنند.

کارشناس سلامت میانسالان و بانوان مرکز بهداشت همدان در پایان تاکید کرد: افراد اگر در خانه بانوی باردار دارند باید بیش از پیش از آنها مراقبت کرده تا در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار نگیرند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن