سلامت و پزشکی

افزایش ۸۰ درصدی مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های استان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش ۸۰ درصدی مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته خبرداد.

دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به افزایش مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها، مطرح کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته با افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی مواجه شده‌ایم؛ به عبارتی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۶ تن با علائم مشکوک به بیماری تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: این درحالیست که در هفته‌های گذشته ۲۰۰ تن از افراد مشکوک به بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند.

طاهری با اشاره به انجام سفرهای نوروزی و دید و بازدید در ایام عید، تاکید کرد: توصیه می‌شود شهروندان در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری(خفیف یا شدید) به مراکز درمانی مراجعه کرده و پروتکل‌هارا رعایت کنند؛ لازم به ذکر است افرادی که در دیدوبازدید عید شرکت و یا با بیماران کرونایی ملاقت داشته اند تا دو هفته پروتکل‌هارا با جدیت رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از احتمال بالای شیوع و انتشار خوشه‌های قوی کرونا در ادارات خبرداد و تصریح کرد: نگرانی اصلی ما، احتمال بروز خوشه‌های قوی به واسطه دیدوبازدید و مسافرت رفتن کارمندان ادارات دولتی و خصوصی است؛ توصیه می‌شود پس از تعطیلات کارمندان فاصله گذاری را رعایت کرده و تا جای ممکن همانند سایر شهروندان از خدمات بیرون بر استفاده کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن