اجتماعیسیاسی

مشارکت مردم در انتخابات به مثابه یک استراتژی فردی و ملی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر حضور پرشور مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری علاج دردهای مزمن کشور دانست و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، کاندیداهای ریاست جمهوری از دادن وعده های فریبنده و بدون پشتوانه خودداری کنند و با ارائه وعده های واقعی با مردم سخن بگویند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت الله ولدی روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه در جلسه شورای تامین شهرستان ملایر با حضور اصحاب رسانه افزود: دستاوردهای آشکار دولت در نبرد با تحریم های اقتصادی و در بحث بیماری کرونا، راهبرد ایران اسلامی است و دشمن به دنبال نادیده گرفتن این تلاش ها و اقدامات است.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با شجاعت در مورد عملکرد خود پاسخگو است، مطرح کرد: امروز باید خدمات نظام را به مردم اطلاع رسانی کرده و به شبهات پاسخ دهیم.

ولدی از صندوق آراء و مشارکت و حضور مردم پای صندوق های رای بعنوان دو میراث گرانبها به یادگار مانده از سال ۴۲ یاد کرد و گفت: ۸ سال دفاع مقدس، دفاع جوانمردانه مدافعان حرم، تلاش قابل تقدیر مدافعان سلامت و تمامی خون های ریخته شده در راه وطن،لزوم حضور پای صندوق های رای را به ما یادآوری میکند.

معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: با وجود تمامی جنگ های اقتصادی علیه نظام، ملت ایران پشت رهبری می ایستد و برای شادی روح شهید سلیمانی و دیگر شهدای وطن، روز ۲۸ خرداد ماه حضور پرشوری پای صندوق های رای خواهد داشت.

ابن مقام مسئول مطرح کرد: امام خمینی به دو کلمه «جمهوری و اسلامی» به صراحت اشاره کرده است و این یعنی مقدرات یک ملت به دست خود آن ملت تعیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: رسانه ها با تولید محتوای مثبت، مردم را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کنند زیرا مشارکت همه ما به مثابه یک استراتژی فردی و ملی است.

ولدی یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است و حتی اگر کسی نظام را قبول ندارد برای حفظ اعتبار کشورش، در پای صندوق های رای حضور پیدا کند.

فرماندار ویژه ملایر به فشارهای وارده از سوی دشمنان در تمامی حوزه های اقتصادی و درمانی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان با تشویق مردم به عدم مشارکت در انتخابات، می خواهند ایران را به کشورهایی مانند لیبی و مصر تبدیل کنند.

ولدی تاکید کرد: مشارکت ۶۵ درصدی مردم ملایر در ۱۲ دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری یا مشارکت ۶۰ درصدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان می دهد که هجمه های دشمن در بین مردم جایگاهی ندارد.

رسانه از دیدگاه دستگاه قضایی کشور، صنفی پرتلاش و تاثیرگذار است

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه رسانه از دیدگاه دستگاه قضایی کشور، صنفی پرتلاش و تاثیرگذار است، اظهار کرد: رسانه در بسیاری از موضوعات می تواند یک انقلاب ایجاد کند و رسیدگی به جرائم مطبوعات در دادگاه کیفری ۱ که مهم ترین دادگاه کیفری از نظر قضایی است، اهمیت جایگاه مطبوعات و احترام دستگاه قضایی به این صنف را نشان می دهد.

سعید احمدی فر انتشار برخی حکم های قضایی از طریق رسانه ها را نشان دهنده اهمیت قانون گذار به مطبوعات دانست و افزود: ما جایگاه خبرنگاران را اجر می نهیم و در برخی اقدامات قضایی به کمک آنان نیازمند هستیم به ویژه در مورد پرونده هایی که انتشار اطلاعات آن ها سبب پیشگیری از بسیاری جرایم می شود.

احمدی فر با بیان اینکه اطلاع رسانی از روند بسیاری از پرونده ها به ویژه امور کیفری ممنوع بوده و کاملا محرمانه است، تصریح کرد: دستگاه قضایی در بسیاری از امور از جمله بررسی مشکلات شرکت ذوب آهن و فولاد ملایر برای خدمت رسانی به مردم به کمک دستگاه های اجرایی آمده است و با وجود مشکلات بسیار مردم در تمامی زمینه ها، تلاش ما استفاده از ظرفیت های شهرستان در جهت خدمت رسانی به مردم است.

وی انتشار اخبار امیدوار کننده در جامعه را نشاط آور دانست و بیان کرد: ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه نتیجه بخش نیست و تمام تلاش دشمنان، ایجاد بی انگیزگی در مردم است و رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در مردم انگیزه و شور و نشاط ایجاد کنند.

رئیس دادگستری شهرستان ملایر ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در مسئله انتخابات باید مردم را امیدوار کنیم و حقی که در تعیین سرنوشت آینده کشورشان دارند، به آنان یادآوری کنیم در ضمن اطلاع رسانی خدمات نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون در این ایام ضروری است.

احمدی فر به نظام جمهوری اسلامی بعنوان یک نظام منحصر به فرد در دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا تسلیم برنامه های ما هستند و نقش روشن و قوی مردم ایران را در دنیا می بینیم که یکی از دلایل آن درایت رهبری است و نقش مطبوعات برای انتشار این خدمات بسیار موثر است.

دادستان شهرستان ملایر نیز به عدم ایجاد موج منفی در بحث انتخابات اشاره و اظهار کرد: با توجه به مشغله های کاری، بسیاری از مردم بدون بررسی صحت و ثقم یک خبر، آن را مطالعه میکنند پس نقش رسانه ها در این زمینه بسیار تعیین کننده است.

مسلم سلگی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت هایی در انتشار برخی اخبار قضایی، انتشار جرایمی با خاصیت بازدارندگی، می تواند در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم کمک کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن