اجتماعی

امکان تک روی در شورای شهر وجود ندارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از عدم امکان تک روی اعضا در شورای شهر خبرداد.

سعید نظری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در واکنش به مصاحبه اخیر این تحریریه با یکی از اعضای شورای شهر همدان، تصریح کرد: از چندی پیش بحث اصلاحیه بودجه در کمیسیون مربوطه مطرح شده و سپس با حضور تمامی اعضای شورا موارد مطروحه بررسی و مورد تایید و یا مخالفت اکثریت آرا رسیده است.

وی با تاکید براینکه جلسات شورا همواره با تمامی و یا گاها اکثریت اعضا برگزار شده و امکان تحمیل نظر و تک روی هیچ شخصی وجود ندارد، اظهار کرد: در شورای ششم دموکراسی اصل حاکم در تایید و یا مخالفت طرح‌های مورد بررسی شورا است؛ تمامی مصوبات شورا با تعداد افراد قانونی و گاها در صورت غیب یک یا دو نفر از اعضا، با توجه به نظر اکثریت (دو سوم نمایندگان) به ثبت رسیده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اصلاحیه بودجه تنها مربوط به ۲ ماه پایانی سال بوده و اعتبار پروژه‌های حذف شده در این بودجه به موارد ضروری تر اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: بروز اختلاف سلیقه دربین افراد امری طبیعی است؛ اما آنچه در شورای ششم رخ می‌دهد، توجه به دموکراسی و تصویب اکثریت آرا است.

وی با اشاره به اینکه دعوتنامه هرجلسه در کارتابل و صفحه واتساپ اعضا وجود دارد، ادامه داد: این بدان معناست که اعضای شورا، همگی با اطلاع از جلسات در ساعات مقرر شده، از نظرات یک‌دیگر آگاه بوده و در صحن نسبت به تایید و یا مخالفت طرح، سخنان خود را عنوان می‌کنند.

این عضو شورا با اشاره بر اینکه در صحن علنی، اعضا می‌توانند اخبار و تصمیمات شورا را به صورت آنلاین در اختیار سایر افراد قرار دهند، گفت: خودسانسوری، تک روی و تحمیل عقاید در شورا جای ندارد؛ خدمات پارلمان شهری در راستای پیگیری مطالبات مردمی و انجام دقیق وظیفه ذاتی خود است.

وی با تاکید براینکه حذف پروژه‌های مربوط به مناطق محروم از اصلاحیه بودجه براساس سخنان گفته شده، به پروژه‌های دارای اولویت اختصاص یافته است، یادآور شد: شورای ششم در اجرای شعار اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری، بر حسب اولویت برنامه ریزی کرده و مانع از تحمیل ضررهای مالی بر پیکیره شهر می‌شود.

نظری با بیان اینکه محدودیت‌های مالی نباید مانع از باقی ماندن پروژه‌های مهم نیمه تمام شوند، اضافه کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی و سختی‌های موجود، اعضای شورای شهر طی جلسات متعدد با پیمانکاران و بررسی‌های تخصصی، در راستای تشویق پیمانکاران روزشمار هر پروژه را تعیین کرده و بر عملکرد آنان نظارت لازم را دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن