اجتماعی

ودیعه دادید قبول، اما چرا ۲۸۰ میلیون؟!

از چند روز گذشته موجی از اخبار و انتقاد و البته گاهی حمایت‌ از سوی برخی از افراد که شاید انتقاد از شهردار به مزاجشان خوش نمی‌آید در فضای مجازی جولان می‌دهد که مبدا این موج، از سفر شهردار با 280 میلون تومان به عنوان ودیعه سفر به اندونزی شروع شد.

پس از پیگیری ها و گفت‌وگو با اعضای شورا در رابطه با این سفر که اگر رایگان است چرا 280 میلیون تومان به حساب شخصی واریز شده و بر فرض ودیعه بودن آیا 280 میلیون تومان برای ودیعه یک سفر ده روز زیاد نیست؟

از روز گذشته که پیگیر این موضوع بودیم گرچه با هجمه و رفتارهای ضد و نقیض زیادی مواجه شدیم اما تنها تفکر به این موضوع که 280 میلیون تومان برای یک سفر کاری به اصطلاح رایگان می‌تواند ده ها گره از مشکلات شهرمان را باز کند ما را به عنوان یک خبرنگار که تریبون صدای مردم به مسئولان هستیم برای پیگیری مصرتر از قبل می‌کند.

در وضعیت اقتصادی که در حال حاضر اقشار جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند برای یک سفر کاری که به قول یکی از اعضای شورای شهر می‌توانست به صورت آنلاین و مدیا انجام شود چرا باید پیش از اخذ برخی از مجوزهای قانونی، شهردار همراه با یک همسفر که نمی دانیم آن شخص چه کسی است به این سفر برود؟

حتی اگر ادعای اعضای پارلمان شهری را مبنی بر ودیعه بودن این پول قبول کنیم و حتی اگر سفر رایگان هم نباشد طبق تحقیق از آژانس های مسافرتی بهترین سفر بالی برای یک هفته حدود 50 میلیون تومان است که در حالت خوشبینانه کمی کیسه را شل کنیم نهایت هزینه می‌تواند 100 میلیون تومان باشد با این اوصاف 280 میلون تومان با احتساب تبدیل به دلار برای یک سفر کاری شهردار یک شهر مبلغ بسیاری زیادی است.

شهردار محترم که در سفر کاری تشریف دارند با شنیدن این اخبار، تصاویری از دعوت نامه و سایر مدارک در پیج اینستاگرامی خود قرار داده که بابت این شفاف سازی از ایشان کمال تشکر را داریم اما آن چیزی که برای رسانه مهم است شفاف سازی از بازگشت این پول و چرایی واریز این مبلغ غیرمنطقی به حساب بانکی است چرا که اعضای شورا از روز گذشته رایگان بودن سفر و ارسال دعوت نامه این سفر را در بوق و کرنا کرده‌اند و نیازی به تأئید شهردار و کنایه ایشان به رسانه های پیگیر نبود.

امروز نهم خرداد، شهردار از سفر باز می‌گردد و آنچه که باید شفاف سازی شود بازگشت این مبلغ به خزانه است چرا که به قول اعضای شورا این سفر رایگان بوده و نیازی به این پول نیست؛ امیدواریم در راستای پیگیری این موضوع شاهد بازی با کلمات و حرف های تکراری مسئولان نباشیم چرا که می‌دانیم سفر با دعوت و رایگان بوده اما آنچه که مهم است معرفی همسفر شهردار، ضرورت یا عدم ضرورت سفر و بازگشت این پول به خزانه است.

یادداشت از: مینا رضایی نصیر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن