فرهنگ و هنر

استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری فارغ از عقاید سیاسی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان مهاجرت معکوس هنرمندان همدانی را یکی از مهم‌ترین رویکردهای خود در حوزه مدیریت فرهنگ و هنر همدان عنوان کرد.

ویژه ،استفاده از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان فارغ از هرگونه عقاید سیاسی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران را، از رویکردهای اصلی مدیریتی خود خواند و تصریح کرد: این دوره از مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به گونه‌ای است که تلاش برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنرمندان همدانی ولو خارج از استان در زمره اهداف این اداره قرارگرفته است؛ از این رو با این رویکرد سعی در شکل‌گیری مهاجرت معکوس هنرمندان همدانی داریم تا افرادی که به هردلیلی از استان دلسرد شده و به خارج از همدان کوچ کرده‌اند، مجدد به زادگاه خود بازگردند.

وی با بیان اینکه تلاش برای اصلاح و روان‌سازی بخشنامه‌های داخلی، همانند شناسایی مشکلات اصحاب رسانه طی برگزاری جلسات با خانه مطبوعات، ازجمله فعالیت‌های مهم مدیریتی این اداره کل است، اظهار کرد: تلاش برای ایجاد عدالت نسبی به گونه‌ای که در تمامی ابعاد مادی و معنوی اصحاب رسانه مورد حمایت قرار گیرند نیزاز دیگر رویکردهای جدید این اداره کل است.

ویژه از فراهم سازی بستری مناسب برای آموزش جدیدترین تکنیک‌های خبری ویژه اصحاب رسانه خبرداد و افزود: تلاش برای ارتقا سطح آموزشی اهالی رسانه به واسطه دعوت از دو استاد بین‌المللی به همراه مترجم ویژه آموزش جدیدترین روش‌ها و تکنیک‌های خبری به خبرنگاران، از جمله اهداف مهم این اداره کل است.

وی ایجاد چرخه محبت و همدلی بین اهالی فرهنگ و هنر، را از دیگر اهداف اصلی این اداره کل دانست و تاکید کرد: ایجاد نشاط اجتماعی همانند کنسرت‌های موسیقی و جشنواره‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است؛ متاسفانه برخی از واژگان همانند سند نویسی، قرارگاه، جشنواره و اتاق فکر در سایر ادارات به دفعات بسیار و خارج از چهارچوب خود عنوان می‌شوند که در رویکرد مدیریتی جدید، این اداره سعی در حذف و یا انجام استاندارد واژگان مذکور است.

وی تشریح کرد: برخی از قرارگاه‌ها و جشنواره‌های تشکیل شده در ادارات مختلف، الزامی برای برگزاری ندارد و تنها در جایی که استانداردهایش انجام شود مفید و اثر گذار خواهد بود؛ سند نویسی هم باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، باید دقت داشت که تنها درموارد لزوم نوشته و تهیه شود.

ویژه با تاکید براینکه زیاده نویسی باعث جلوگیری اثرگذاری و فعالیت مفید می‌شود، گفت: اگر در ارشاد قرار شود ۴ واژه مذکور مورد استفاده قرارگیرند، بدون شک در چهارچوب و قالب واقعی خودشان با حفظ معنای حقیقی کلمه خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان در پایان افزود :تلاش برای عدالت بین هنرمندان و سعی در حذف کارهای دکوری را از دیگر رویکردهای این اداره عنوان کرد و افزود: طرح‌های خلاقانه و استقبال از ایده‌های برتر نیز از دیگر اهداف این اداره کل است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن