اجتماعی

کمبود محیط بان در همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از کمبود محیط بان در استان خبرداد.

 محسن جعفری نژاد بسطامی در گفت و گو با همدان‌ آنلاین با بیان اینکه براساس سرانه بین‌المللی هر هزار هکتار نیازمند 1 محیط‌بان است، مطرح کرد: در حال حاضر در کل استان همدان تنها 55 محیط بان مشغول فعالیت هستند که باتوجه به وسعت مناطق نیازمند حفاظت، این تعداد بسیار کم بوده و تنها یک پنجم محیط زیست استان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه جذب محیط بانان در طی 6 سال آینده، گفت: براساس این طرح، درسال جاری 6 محیط بان به سازمان اضافه شده و در آینده این تعداد بیشتر خواهد شد.

جعفری نژاد بسطامی در رابطه با لایحه حمایت از محیط‌بانان در دستورکار مجلس نیز تصریح کرد: امید است هرچه زودتر نمایندگان مجلس این لایحه را تصویب کنند چراکه تبدیل این لایحه به قانون باعث بهتر شدن شرایط بیمه‌ای، حمل سلاح، حقوق و امنیت شغلی محیط بانان خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان به روز رسانی تجهیزات محیط بانان را الزامی دانست و افزود: باتوجه به حنبه‌های متعدد حفاظتی، وسایل و ابزار نوین حفاظتی نیز باید به کمک محیط بانان بیایند؛ متاسفانه درحال حاضر محیط بانان به وسایل به روز و جدید محافظتی همانند دوربین‌های مخصوص تجهیز نشده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن