سیاسی

دورخیز 421 همدانی برای راهیابی به ساختمان بهارستان


معاون سیاسی، امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: تعداد قطعی داوطلبان یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به 421 نفر رسید.


به گزارش خبرنگار “همدان آنلاین”، مصطفی آزادبخت در نشست خبری ستاد انتخابات استان با بیان اینکه برخی کشورهای استکباری به دنبال فضا سازی هستند، اظهار داشت: در تمام مراحل در جمهوری اسلامی ایران آراء مردم تعیین کننده بوده و هست.
وی با اشاره به اینکه بسترسازی انتخابات از دهم اردیبهشت ماه صورت گرفت، یادآور شد: سیاست وزارت کشور و استانداری ها در انتخابات بی طرفی تمام، محور قرار دادن قانون و امنیت بالا بوده است.
آزادبخت با اشاره به استعفای داوطلبان از سمت اداری خود از 10 تا 16 خرداد، خاطرنشان کرد: ثبت نام داوطلبان از 10 تا 16 آذرماه صورت گرفت و اقدامات هیئت اجرایی نیز از همان تاریخ آغاز شد.
وی با بیان اینکه همدان در هیئت اجرایی از استان های موفق کشور بود، تصریح کرد: سیاست ها به بهترین شکل ممکن، تبیین و زوایای پیدا و پنهان انتخابات در استان تشریح شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان تأکید کرد: هیئت نظارت انتخابات همکاری لازم را با هیئت اجرایی داشت و خوشبختانه مسائل پیش پا افتاده ای که در هیئت اجرایی ایجاد شده بود، به سرعت برطرف شد.
آزادبخت با بیان اینکه استعلام از مراجع چهارگانه انجام شده است، گفت: با توجه به تلاش برای بررسی صلاحیت ها بر اساس محورهای قانونی، پیش بینی می شود مشکل خاصی نداشته باشیم.
وی در ادامه یادآور شد: این نوید را به مردم همدان می دهیم که بستر برای برگزاری انتخابات پرشور فراهم است.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه 421 نفر کاندیداهای قطعی استان هستند، اظهار داشت: در دوره نهم جمع کاندیداهای استان همدان 133 نفر و در دوره دهم 296 نفر بوده اند.
وی افزود: از این تعداد 50 نفر صاحب مشاغل آزاد، 48 نفر استاد دانشگاه، 37 نفر بازنشسته، شش نفر روحانی، 51 نفر فرهنگی، 157 نفر کارمند، چهار نفر نظامی، 9 نفر نماینده فعلی، هشت نفر وکیل، 11 نفر پزشک، 10 نفر بیکار و 28 نفر از سایر مشاغل هستند.
آزادبخت با بیان اینکه 85 نفر از این افراد سابقه کاندیداتوری داشته و 335 نفر برای اولین بار داوطلب شده اند، خاطرنشان کرد: 18 نفر از افراد دارای سابقه نمایندگی بوده اند.
وی در ادامه یادآور شد: در شهرستان همدان و فامنین 139 نفر، ملایر 71 نفر، نهاوند 42 نفر، تویسرکان 29 نفر، بهار و کبودرآهنگ 62 نفر، اسدآباد 33 نفر و رزن 44 نفر در انتخابات یازدهم ثبت نام کرده اند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: در همدان و فامنین 15 نفر، ملایر 10 نفر، نهاوند چهار نفر، تویسرکان یک نفر، رزن و درگزین یک نفر و بهار و کبودرآهنگ شش نفر از کاندایدها را بانوان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان، اظهار داشت: افراد بین 30 تا 35 سال 81 نفر، سن 36 تا 40 سال 99 نفر ،40 تا46 سال 74 نفر، 46 تا 50 سال 66 نفر، 51 تا 55 سال 52 نفر، 56 تا 60 سال 25 نفر، 61 تا 65 سال 11 نفر ، 66 تا 70 سال هفت نفر و 71 تا 75 سال نیز یک نفر بوده اند که در مجموع 180 نفر از افراد را قشر جوان تشکیل می دهند.
آزادبخت با بیان اینکه چهار داوطلب به دلیل تبلیغات زودهنگام به مراجع قضایی احضار شده اند، گفت: برخی افراد هستند که غیر مستقیم تبلیغ می کنند و بر اساس قانون تنها با تبلیغاتی که تخلف محسوب می شود، برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدارک برخی از افرادی ناقص است، تصریح کرد: پس از تکمیل مدارک این افراد، اسامی قطعی ثبت نام کنندگان اعلام خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه از بین داوطلبان 93 نفر سابقه ایثارگری دارند، یادآور شد: 16 نفر از افراد دارای مدرک کارشناسی، 338 نفر فوق لیسانس، دکترا 42 نفر و 20 نفر حوزوی هستند.
وی ادامه داد: از تمام دیدگاه ها، گرایش های سیاسی و تفکرات در بین داوطلبان وجود دارند.
آزادبخت با بیان اینکه در هیئت اجرایی بر اساس قوانین، تأیید صلاحیت انجام می شود، گفت: هیچ فردی در هیئت اجرایی بدون سند و محکومیت رد نمی شود و هیچ فردی نیز با سند جرم تأیید نخواهد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی وزارت کشور، مشارکت مردم امیدوار کننده است، اظهار داشت: مردم کشور و به ویژه در استان همدان دارای شعوری بالا و تعهد نسبت به انقلاب هستند.
آزادبخت تأکید کرد: با هرگونه تخلف داوطلبان در تبلیغات بر اساس قانون با جدیت برخورد خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن