سلامت و پزشکی

بهبود یافتگان کرونا در اهدای پلاسما همکاری کنند

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان  با بیان اینکه تا کنون 6 بیمار کرونایی بهبودیافته برای اهدای پلاسما به مرکز مراجعه کرده‌اند گفت: از این افراد  تقاضا می‌شود برای نجات دیگر بیماران کرونایی نهایت همکاری را داشته باشند.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به شروع فرایند اهدای پلاسما در همدان، سازمان انتقال خون درصدد رایزنی و جلب رضایت بیماران بهبود یافته است که برخی از این افراد به دلایل مختلفی از جمله ترس قادر به همکاری نیستند.

وی ادامه داد: اگر تنها 15 درصد از این بیماران بهبودیافته همکاری لازم را با سازمان انتقال خون داشته باشند می‌توان به بسیاری از بیماران کرونایی که نیازمند پلاسما هستند کمک کرد.

محمدی عنوان کرد: پلاسما در بیماران کرونایی که نیازمند این فراورده باشند استفاده می‌شود و هر واحد پلاسما، با توجه به وضعیت بیمار  وخامت حال او  استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه عمر هر واحد پلاسما حداقل یک سال است تصریح کرد: همکاری بیماران بهبود یافته با سازمان نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها است

محمدی افزود: میانگین استاندارد برای اهدای پلاسما هر روز یک نفر است و دانشگاه علوم پزشکی بر اساس نیاز به سازمان درخواست می‌دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن