اجتماعی

زباله گردها در همدان دیده نمی‌شوند

مدت زمان تقریبا طولانی از وجود مردان و زنانی که روزی خود را به ناچار و جبر زمانه در میان زباله‌ها جستجو می‌کند می گذرد.

افرادی که زیر سایه سنگین و سرد بی توجهی مسئولین، بدون هیچ حمایت و توجهی، بحران کرونا را درمیان مشکلات بزرگ خود بی اهمیت دانسته و با تحمل نگاه سنگین شهروندان نان خود را درمیان سطل‌های زباله شهری پیدامی‌کنند که مسئولانش آن را به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین می شناسند.

هم‌اکنون فقیرترین قشر جامعه که روزی خود را با خم شدن در سطل‌های زباله شهرداری پیدامی‌کنند، زیر نظر هیچ نهاد و یا ارگان خصوصی و دولتی نبوده و با رها شده درمیان انبوه مشکلات و بحران‌ها، زندگی که نه ، بلکه تنها زنده بودن را تجربه می‌کنند.

کاری از دست شهرداری ساخته نیست

رئیس اداره پردازش و رفع پسماند شهرداری همدان از عدم وجود پیمانکار و شرایطی خاص برای ساماندهی زباله گردها خبرداد.

اقدس خداکرمی در گفت وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به فعالیت زباله گردها در سطح شهر، بیان کرد: درحال حاضر شهرداری برای ساماندهی زباله گردها برنامه خاصی را برای اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه تا 2 هفته آینده احتمال معرفی پیمانکار ویژه ساماندهی زباله گردها وجود دارد، مطرح کرد: احتمال دارد با مشخص کردن پیمانکار، فعالیت زباله گردها ساماندهی شود؛ درحال حاضر زباله گردها زیرنظر هیچ نهادی نبوده و از این نظر تعداد دقیقی از این افراد در همدان وجود ندارد.

خداکرمی با تاکیدبراینکه تا مشخص شدن پیمانکار، کاری از دست شهرداری برای ساماندهی زباله گردها بر نمی‌آید، عنوان کرد: تاکنون تنها اقدام انجام شده برای این افراد، ارسال فراخوان و ارائه توضیحات و آموزش‌هایی مبنی بر نحوه مراقبت در برابر کروناویروس و توزیع پک‌ها بهداشتی به آنان است.

رئیس اداره پردازش و رفع پسماندشهرداری همدان کار زباله گردها را جرم ندانست و افزود: روزهای ابتدایی پیدایش زباله گردها شهرداری با این دسته از افراد برخورد داشت اما به‌دلیل عدم حمایت قضایی این برخوردها نیز استمرار پیدا نکرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن