فرهنگ و هنر

ملایر 96 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است

یکی از رزمندگان و پیشکسوتان حوزه جهاد و از یادگاران دوران دفاع مقدس در ملایر گفت: در ‏طول دوران دفاع مقدس و 36 هزار شهید دانش آموز در سطح کشور و 96 شهید دانش آموز در ‏شهرستان ملایر تقدیم انقلاب و کشور شد.

محمد فتحی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: صدور فرمان تاریخی حضرت امام ‏خمینی (ره) در پنجم آذر ماه سال 1358 مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، پایگاه های مقاومت در ‏مساجد، حسینیه‌ها، ادارات، کارخانجات و مدارس به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفت.

وی اظهارکرد: با واگذاری مسوولیت بسیج به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی ‏عراق علیه ایران اسلامی، پایگاه های مقاومت بسیج در مدارس نیز همچون دیگر اقشار بسیج برای ‏جذب، آموزش و اعزام دانش‌آموزان واجد شرایط به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل فعال شدند که ‏در این میان نقش معلمان و فرهنگیان بسیجی ستودنی بود.

فتحی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 550 هزار نفر از دانش‌آموزان به دفعات ‏مکرر به جبهه‌ها اعزام شدند که بیش از 36 هزار نفر شهید تقدیم دفاع از انقلاب اسلامی و کشور ‏عزیزمان ایران کردند و از این 36 هزار شهید، تعداد 96 نفر از دانش آموزان شهرستان ملایر ‏بودند.

این رزمنده و یادگار دوران دفاع مقدس اظهارکرد: حضور حماسی دانش‌آموزان در سال های جنگ ‏تحمیلی عراق علیه ایران نه تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها شد بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در ‏داخل مدارس بوجود آمد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور شد.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروزه با توجه به هجمه های دشمن که ‏نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده اند، آشناشدن دانش آموزان و نوجوانان با زندگی ‏شهدای دانش آموز، تاثیر بیشتریی دارد و از این رو باید تمام جنبه های زندگی شهدای دانش آموز از ‏جمله تحصیل، تزکیه و تربیت و وارسته بودن آنها برای دانش آموزان مطرح شود تا ادامه دهنده راه ‏شهدا باشند.

این رزمنده و یادگار دوران دفاع مقدس تأکید کرد: دانش آموزان باید فرمایشات مقام معظم رهبری ‏که آنها را به ” تحصیل، تهذیب و نفس و ورزش” توصیه کردند را پیگیری کرده و خود را به این ‏سه خصیصه مهم مجهز کنند تا در ” جنگ نرم” نیز مانند “جنگ سخت ” به پیروزی برسند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن