اجتماعی

تدوین اطلس سرمایه گذاری برای جهان شهر ملایر

شهردار ملایر با بیان اینکه متاسفانه جذابیت شهر ملایر برای سرمایه گذاری کم است، گفت: به همین منظور برای دعوت از سرمایه گذاران در شهر ملایر تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته و با حضور فرماندار و سایر مسئولین، به صورت هفتگی جلسات خاصی را در این زمینه برگزار می‌کنیم.

به گزارش پایگاه همدان آنلاین؛ مجید فرجی در نشست خبری که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، با بیان اینکه توجیه سرمایه گذاران کار بسیار دشواری است، اظهارکرد: در بحث جاده سلامت، میدان کوثر، ورودی از سمت شهر همدان به ملایر، تعیین تکلیف پروژه هتل نیمه کاره پارک سیفیه و تعیین تکلیف زمین راستان اقدامات خاصی صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه ما تاکنون ” اطلس سرمایه گذاری” نداشتیم از تصویب طرح «تدوین اطلس سرمایه گذاری برای ملایر»، توسط شورای شهر خبر داد و گفت: این اقدام به منظور احصای موقعیت های سرمایه گذاری برای ملایر انجام می شود و یکی از ضروریات اصلی این شهر به شمار می رود.

 فرجی با بیان اینکه حداقل شش ماه طول می کشد که مشاوران و کارشناسان به نتیجه نهایی برسند، افزود: قطعاً تدوین اطلس سرمایه گذاری یک قدم مثبت و ماندگار برای رونق سرمایه گذاری در شهر ملایر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همچنین در حوزه های مختلف مدیریت شهری تلاش کردیم از نقطه نظرات کارشناسان، مشاوران و متخصصان استفاده کنیم، گفت: امسال در این زمینه از حضور بیش از ۲۰ مشاوره و متخصص بهره بردیم به عنوان مصالح تا در زمینه نورپردازی شهر ملایر در شب و تغییر و بهتر شدن سیما، نما و منظر شهری ملایر مشاور گرفتیم.

طلسم “عمارت تاریخی منصوری” شکسته شد

فرجی در خصوص تعیین تکلیف “عمارت تاریخی منصوری” نیز گفت: با تلاش های صورت گرفته سه دانگ از خانه منصوری کاملاً از ورثه خریداری شد بحث خریداری سه دانگ باقی‌مانده از ورثه نیز در حال انجام است که در نهایت برای فروش ملک به شهرداری، راضی شدند.

شهردار ملایر با تاکید بر اینکه این ملک با یاد و نام “منصوری” باقی خواهد ماند، افزود: محوطه باغ منصوری احیا می‌شود و برای ایجاد فضای بسیار زیبا و جذاب برای شهروندان، گردشگران و توریست ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمبود منابع مالی و بدقولی و کم کاری پیمانکار برخی پروژه های سنتی شهر، سبب شده که کار این پروژه های ناتمام و نیمه کار بمانند، افزود: مجدانه پیگیر اتمام پروژه‌های شهرداری هستیم.فرجی با بیان اینکه امسال در حدود ۲۴۰ میلیارد تومان صرف هزینه های جاری شهرداری شد،

گفت: پیش بینی ما برای پروژه های عمرانی و هزینه‌های جاری شهرداری در سال آینده ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری یک نهاد درآمد- هزینه ای است، تصریح کرد: شهرداری باید این مبلغ را کسب درآمد کند تا بتواند جوابگوی هزینه‌های خود باشد.

 فرجی با بیان اینکه شهری پویاست که شهرداری آن درآمد داشته باشد و بتواند پروژه‌های عمرانی ماندگاری را خلق کند، افزود: در بحث ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، هتلینگ و جذب مسافران و توریست ها پیگیر اجرای چند پروژه مهم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه گردشگری در بام ملایر شامل رستوران سنتی و رستوران غار آکواریوم در حال تکمیل نهایی هستند، همچنین در تلاش هستیم مرکزی را برای جمع آوری و نگهداری متکدیان شهر در بهشت هاجر فراهم کنیم و به زودی این افراد جمع آوری شده و به خارج از ملایر فرستاده می شوند.

شهردار ملایر در ادامه از برگزاری برنامه های فرهنگی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در تمامی بوستان‌های شهر ملایر برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

در رابطه با اقدامات آماده سازی و فضاسازی شهر ملایر به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز، افزود: طرح ترافیکی خاصی را برای رفاه شهروندان و مسافران با پلیس راهور هماهنگ کرده‌ایم که در خیابان‌های اصلی شهر اجرا شود و همچنین در حال تجهیز کردن مسیرها به دوربین های پلاک خوان هستیم که تا پاییز سال آینده انجام می شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکل ترافیکی شهر در وهله اول نیازمند فرهنگ سازی بین شهروندان است، افزود: بودجه سال گذشته شهرداری ملایر حدود ۳۲۰ میلیارد تومان بود اما پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۰۰ درصدی بودجه و رقم ۷۰۰ میلیارد تومان است که به شورای شهر پیشنهاد می دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه قطعا تحقق این بودجه تحول زیادی را در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی و خدماتی برای شهروندان ایجاد می کند، اظهار کرد: سعی می کنیم از بودجه های ملی و غیر عوارضی نیز در کنار این بودجه برای تکمیل پروژه‌های شهرداری استفاده کنیم.

فرجی با بیان اینکه امسال با رایزنی های انجام شده در بحث تامین سهمیه قیر شهرداری، اقدامات خوبی صورت گرفت، افزود: امسال توانستیم دو هزار تُن قیر برای شهرداری تهیه و سهمیه خود را جذب کنیم این قیر ذخیره شده و در فصل گرم به آسفالت تبدیل می‌شود و انقلابی بزرگ در زمینه آسفالت ریزی معابر و خیابان های ملایر را در سال آینده شاهد خواهیم بود.فرجی با بیان اینکه سال قبل 1300 تُن قیر جذب کردیم و حدود ۱۴۰۰ متر مربع از سطح معابر و خیابان های ملایر آسفالت‌ریزی شد، ادامه داد: در بحث تکمیل پروژه های عمرانی که از شورای اسلامی شهر درخواست مجوز کرده بودیم، پروژه سرای محله میدان استاندارد تکمیل شد.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه ایجاد سراهای محله در مناطق حاشیه شهر، جزو اولویت اصلی ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا سرای محله شهید زرینی (نفت سیاه) را پیش بینی کرده ایم که در بحث مشاغل خانگی قطعاً اشتغالزایی هم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد یک مدرسه ابتدایی در محله شهید زرینی (نفت سیاه) را در دستور کار داریم، افزود: به همین منظور با آموزش و پرورش واحد وارد تعامل شدیم و به کمک خیرین زمینی به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع تملک شد که قرار است یک مدرسه شش کلاسه ابتدایی در آن احداث شود.

فرجی با اشاره به اینکه همچنین مقرر شده است در این محله یک پارک نیز احداث شود، افزود: زمین مورد نیاز برای احداث آن به وسعت 2000 متر مربع خریداری شده است و در سال ۱۴۰۲ احداث پارک سرای محله و مدرسه ابتدایی در محله شهید زرینی (نفت سیاه) در اولویت ماست و این پروژه ها به عنوان “پروژه های توسعه ساز و محرک توسعه محلات”، به شمار می رود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه احداث مشابه این پروژه ها در سایر محلات شهر ملایر نیز برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: در منطقه مسکن مهر با تعامل و همکاری با اوقاف و امور خیریه ملایر ۱۳۰۰ متراژ زمین برای ساخت یک مرکز تجاری، مسجد و کتابخانه به منظور ایجاد پروژه های محرک توسعه منطقه مسکن مهر در نظر گرفته شده است، همچنین در میدان شهید گودرزی ملایر هم چنین پروژه‌ ای در دست اجراست.

تلاش برای ارتقای سطح خدمات شهری در مناطق حاشیه نشیندر ادامه رئیس شورای اسلامی شهر ملایر از مصوبات راهبردی این شورا به منظور ارتقای سطح خدمات شهری و رفاه شهروندان در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، 82 جلسه رسمی شورا و ۱۷ کمیسیون داخلی را برگزار کردیم.

حجت الاسلام علی سبزینی با اشاره به فعالیت کمیسیون های تخصصی شورای شهر همچون کمیسیون‌های فرهنگی، ورزشی، حمل و نقل و ترافیک، بهداشت، مبل منبت و … افزود: در سال جاری ۱۴۳۳ نامه از طرف شهرداری به شورا وارد شده که از این تعداد ۶۱۰ نامه مجوز شورا را دریافت کرده‌اند.وی در خصوص مصوبات شورای شهر در سال ۱۴۰۱ ، توضیح داد: تجهیز ستاد راهیان نور در خرمشهر و اهواز با اعتبار دو میلیارد تومان، همکاری با آموزش و پرورش برای آماده سازی و احداث پنج زمین چمن مصنوعی در پنج مدرسه حاشیه شهر و نقاط محروم و محلات باز آفرین، مصوبه لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان، تقدیر از کارگران شهرداری به مناسبت روز کارگر و تجلیل از خانواده شهدا، تخفیف به مودیان و همشهریان در بحث مالیات و عوارض شهرداری، مصوبه پلاک کوبی املاک شهری، آسفالت ریزی در مناطق مختلف شهر و مصوبه ایجاد  چند پروژه مهم در

محله نفت سیاه از جمله اقدامات شورای شهر به شمار می‌رود.

رئیس شورای شهر ملایر به پرداخت پاداش به “علیرضا زندی” قهرمان و ورزشکار ملایری، آغاز طرح مطالعاتی ساماندهی جداره های شهر، مصوبه پروژه خرید و نصب دوربین های امنیتی برای سطح شهر، مصوبه تجلیل از ۲۱ نفر از هنرمندان و فعالین مبل منبت در نمایشگاه اکسپو، مصوبه تعریض خیابان شهدا و تخریب چند مغازه و توافق با مالکین توسط شهرداری اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه فروش یک قطعه زمین به منظور سپرده گذاری در بانک برای اهدای تسهیلات به تاکسیرانان رقم خورد، افزود: امسال ایجاد دو جایگاه سوخت سی ان جی، احداث سایت آتش نشانی ابتدای روستای ازناو، تامین اعتبار برای جوایز پیاده روی هشت هزار نفری ملایر و مصوبات استقبال از سفر ریاست جمهوری را داشتیم.سبزینی با بیان اینکه حمایت مالی از تیم والیبال شهید احدی، دیوارکشی آرامستان بهشت هاجر و مساعدت مالی به هیأت بسکتبال از دیگر مصوبات شورای شهر ملایر در سال جاری بود، افزود: در بحث رفع مشکل ترافیکی شهر ملایر طرح های جامع ای را در رینگ اصلی و مرکزی شهر تدوین کردیم که در حال بررسی و مطالعه است.

در ادامه یکی دیگر از اعضای شورای شهر ملایر با اشاره به اینکه معتقدیم رسانه‌ها و خبرنگاران در بحث تبادل نظر و اولویت بندی نیازهای شهروندان می توانند بازوی توانمند شورای شهر باشند، افزود: افزایش خدمات رسانی به مناطق حاشیه شهر و محروم همچنین ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان در اولویت کاری شورا و شهرداری بوده است.

عباس جوکار با بیان اینکه در بحث تکمیل پروژه‌های گردشگری، پروژه تفریحی و توریستی مینی ورلد و تملک بعضی املاک مثل خانه منصوری اقدامات ماندگاری در این دوره شورای شهر داریم رقم خورد، افزود: حرکت کارشناسی بر اساس نیازمندی های شهروندان و توسعه زیرساخت ها، هدف اصلی ما بوده و هست.وی خاطرنشان کرد: بازسازی و نوسازی ماشین آلات حمل زباله و طرح مطالعاتی نحوه دفن و مکان زباله را نیز در این دوره دوره شورای شهر، محقق کردیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن