اجتماعیورزشی

کسب ۱۸ مدال آسیایی و بین‌المللی توسط ورزشکاران ملایری

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر در نشست خبری، با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی طی دو سه سال گذشته در حوزه ورزش رقم خورده و جایگاه ورزش ملایر ارتقا یافته است گفت: ۴۶ مورد اعزام به مسابقات کشوری، ۱۲ مورد اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی، کسب ۱۸ مدال آسیایی و بین‌المللی، کسب ۱۴۲ مدال کشوری، کسب ۱۵۰ مدال استانی و دعوت از ۱۲ ورزشکار ملایری به اردوی تیم ملی و عضویت قطعی هشت ورزشکار ملایری در تیم‌های ملی، افتخارات بزرگی بوده که سال گذشته حاصل شده است.

حمید رضا سپهری نیا افزود: در سال گذشته ۱۲۰۰ ورزشکار در قالب ۴۰ هیئت ورزشی دارای مجوز، شناسایی و سازماندهی شدند. وی اظهار کرد: تعداد اماکن ورزشی دولتی متعلق به اداره ورزش و جوانان ملایر ۳۱ باب و تعداد سالن های ورزشی خصوصی ۶۸ باب تا سال گذشته بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی ملایر ۵۰ سانتی متر مربع است، ادامه داد: در حال حاضر ۹ ایستگاه ورزش صبحگاهی در بحث ورزش‌های همگانی داریم که به زودی دهمین ایستگاه نیز راه اندازی می‌شود.

سپهری نیا با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ همایش و مسابقه مهم در سطح شهرستان برگزار کردیم، افزود: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری افتتاحیه و اختتامیه رویداد «جام پرچم» به میزبانی ملایر، نشان دهنده ظرفیت بزرگ این شهرستان در برگزاری مسابقات مهم است.

سپهری‌نیا با اشاره به اینکه افتتاح سالن ورزشی توچغاز بعد از ۱۲ سال با حمایت مسئولین، یک دستاورد ماندگار به شمار می‌رود، گفت: تعداد خانه‌های ورزشی روستایی ما به ۴۴ مورد رسیده است، همچنین آمادگی داریم با همکاری دهیاری‌ها در روستاهایی که زمین و فضای لازم برای احداث احداث خانه ورزش روستایی را دارند، کار تجهیزات و تامین امکانات را انجام بدهیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر خاطرنشان کرد: سال گذشته در بحث اشتغال برای ۲۱ نفر اشتغال زایی شده و یک و نیم میلیارد تومان به متقاضیان در این بخش تسهیلات پرداخت کردیم، همچنین ۱۰ باشگاه خصوصی به تعداد باشگاه‌های ما اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۲ باشگاه خصوصی در رشته‌های مختلف در سطح شهرستان فعال هستند، گفت: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، برگزاری ۱۲۰ مسابقه ورزشی به مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری مراسم زنگ انقلاب و مقاومت و ایثار در زورخانه پویای ولی، برپایی ۳۵ دوره آموزشی و مربیگری برای ورزشکاران و مربیان در سطح شهرستان و اعزام ۱۵ نفر از داوران و مربیان با دعوت فدراسیون های کشور به مسابقات ملی، نمونه‌ای از پیشرفت حوزه ورزش ملایر به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا و دو سال تعطیلی اماکن ورزشی وضعیت ورزش شهرستان نسبت به سال‌های قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه ورزش رقم خورده است و تعداد ۶۳۰۲ ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته‌اند.

سپهری نیا با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۷ هزار نفر ورزشکار در رشته‌های مختلف در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: امسال برای ۱۵ نفر در باشگاه‌های خصوصی اشتغال ایجاد شده است و در این زمینه یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با اشاره به کسب ۹ مدال کشوری توسط نونهالان در رشته کشتی، افزود: در بحث فوتبال نیز طی سه سال اخیر با تلاش مسئولین مربوطه فوتبال ملایر زنده و پویا شد و جام‌های متفاوتی را در این راستا برگزار کردیم.

سپهر نیا به برگزاری «جام مینی فوتبال ایرانیان» به میزبانی ملایر اشاره کرد و ادامه داد: در رشته ووشو امسال شکوفایی خاصی رقم خورده و موفق به کسب مدال قهرمانی کشور شدیم، همچنین در مسابقات سبکی و رزمی توانستیم در سطح استان و کشور جایگاه خوبی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه در رشته دوچرخه سواری دو ایستگاه فعال در سطح شهر ملایر داریم، افزود: در این رشته تحول بزرگی رقم خورده است، همچنین « هندبال» یکی از رشته‌های موفق ملایر طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود و امسال دو نفر از بانوان هندبالیست ملایری به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیگیر احداث پیست موتور سواری هستیم، افزود: در شنای بانوان ۹۰ درصد مقام آوران زیر ۱۷ سال سطح استان همدان، متعلق به شهرستان ملایر است که نشان از ظرفیت بالای ورزشکاران ملایری در این رشته دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن