اجتماعیفرهنگ و هنر

رقابت 16 گروه هنری تئاتر استان به میزبانی ملایر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از برگزاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان‌های استان همدان با حضور ۱۶ گروه شامل هشت گروه صحنه‌ای و هشت گروه خیابانی، به میزبانی ملایر از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین فرشاد کشاورزیان ظهر یکشنبه ۱۴ آبان ماه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجموعاً ۱۳۰ هنرمند در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان میهمان ملایر هستند و پش‌بینی می‌کنیم در آیین اختتامیه با حضور میهمانان مهم استانی و کشوری میزبان ۱۵۰ نفر باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به اینکه سه داور در سطح کشوری نما‌یش های صحنه‌ای را داوری می‌کنند، افزود: این هنرمندان شامل امین زندگانی، قاسم زارع و علی ایزدی هستند؛ همچنین در بخش داوری نمایش‌های خیابانی، سه هنرمند برجسته از سطح استان همدان، داوری این بخش را برعهده دارند.

وی در رابطه با اهداف جشنواره، اظهار کرد: رشد و اعتلای تئاتر و فرهنگ عمومی جامعه، ترویج فرهنگ بالای ایرانی اسلامی، تلاش به منظور ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و معرفی پتانسیل‌های شهرستان ملایر از طریق اجرای نمایش‌های صحنه ای و خیابانی، ایجاد فضای شاد و پویا برای شهروندان، کمک به تولید تئاتر و تشویق هنرمندان این رشته در استان به ویژه هنرمندان ملایری در راستای سیاست‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران، دعوت از گروه‌های نمایشی منتخب از شهرستان‌های مختلف استان همدان به منظور تبادلات فرهنگی و هنری جزو اهداف مهم جشنواره به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای اجرای تئاترهای صحنه‌ای سه سالن مجزا در نظر گرفته‌ایم، گفت: مکان اجرای نمایش های صحنه ای شامل مجتمع فرهنگی و هنری ملایر، شهرک ولیعصر واقع در میدان قائم(عج)، مرکز آموزش هنر در بلوار ۱۵ خرداد و موسسه فرهنگی هنری باران – نگاه نواندیش، واقع در خيابان سعدی، خيابان شهید شیرزادی است.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش‌ها از ساعت ۹ صبح آغاز شده و تا ۲۰ عصر ادامه دارد، اظهار کرد: به هیچ عنوان بلیط فروشی نداریم و بازدید برای علاقمندان کاملاً رایگان و آزاد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازدید از مناطق تاریخی و باستانی شهر ملایر توسط هنرمندان و برگزاری جلسات نقد و بررسی بعد از اجرای هر نمایش جزو برنامه‌های جنبی جشنواره به شمار می‌رود، افزود: در نهایت گروه‌های اول، دوم و سوم در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند.

کشاورزیان با اشاره به اینکه ژانر و موضوع نمایش‌ها در حوزه‌های مختلف و متنوع شامل دفاع مقدس، مسائل اجتماعی و ارزش‌های ایرانی- اسلامی است، افزود: اعتبار کلی تخصیص داده شده به این جشنواره حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم با برگزاری باشکوه این جشنواره بتوانیم ضمن معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های غنی شهرستان ملایر در عرصه فرهنگ و هنر، گام موثری در راستای اعتلای جایگاه هنر فاخر تئاتر برداریم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری هرچه با شکوه‌تر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان، کمیته‌های مختلفی شامل کمیته روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات، کمیته تدارک و پشتیبانی، کمیته سمعی بصری و واحد فنی سالن‌ها، کمیته حراست، کمیته میهمانان و تشریفات، کمیته داوران، کمیته افتتاحیه و اختتامیه جشنواره و دبیرخانه جشنواره تشکیل شده است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تصریح کرد: به منظور برگزاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان دو تفاهمنامه یکی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و شهرداری ملایر و تفاهم‌نامه دیگر بین اداره کل ارشاد استان و موسسه فرهنگی هنری باران- نگاه نواندیش، منعقد شده است.


وی توضیح داد: آثار راه یافته به سی و پنجمین جشنواره تاتر استان همدان در بخش صحنه ای شامل، نمایش«دل دادگی کهن» به کارگردانی حسین حبیبی از شهر رزن، نمایش «لم یزرع» به کارگردانی اتابک مهراد از شهرستان نهاوند، نمایش «آماسه» به کارگردانی محمد قاسمی از شهر ملایر، نمایش«ممود ممودی» به کارگردانی بهرام حاجی علی اکبری از شهر ملایر،نمایش«راز فنا» به کارگردانی امین مظفری از شهر تویسرکان، نمایش«دماغ» به کارگردانی آقای محمد مهدی کلهری از شهر همدان، نمایش«بازی خنده دار شاعر و دکتر»به کارگردانی مهدی شادمانی روشن از شهر همدان و نمایش«عامدانه،عاشقانه،قاتلانه» به کارگردانی منیژه احمدی از شهر همدان هستند.


کشاورزیان ادامه داد: آثار راه یافته به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان در بخش خیابانی نیز شامل یه روز پر دردسر ( حمید رضایی – همدان)،چهل پنبه ( سعید باغبانی – همدان،بادکنک های مهربانی ( مهدی کوثری – همدان)، پنج و بیست و پنج دقیقه( شیرین کرمی – ملایر)، المنت آشاپور ( صحبت الله روشن فکر – نهاوند)، اقتباب ( مهدی روزبهانی – ملایر)، خیابان میعاد ( ابراهیم یمین اسماعیلی – بهار) و رسم چادر( وحید عبدالهی – همدان ) هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن