اجتماعیفرهنگ و هنر

تندیس های جشنواره؛ در دستان برگزیدگان تئاتر استان همدان

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شایسته ملایر ، با حضور ۱۶ گروه هنری از شهرستان‌های مختلف در قالب هشت نمایش خیابانی و هشت نمایش صحنه‌ای، به کار خود پایان داد و آئین اختتامیه این جشنواره شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ آبان ماه، با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و علاقمندان به هنر فاخر تئاتر، در محل مجتمع فرهنگی و هنری ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این مراسم با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تمرکزدایی برنامه‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان‌هاست، افزود: در همین راستا به دنبال «اجرای عدالت فرهنگی و هنری» در سطح شهرستان‌ها هستیم.

مسعود ویژه خاطرنشان کرد: به همین منظور در طول سال و به فراخور حال، رویدادهای فرهنگی و هنری را در شهرستان‌ها و حتی روستاهای دارای پتانسیل برگزار می‌کنیم.

وی به پرونده درخشان ملایر در حوزه نمایش تئاتر اشاره کرد و از میزبانی خوب ملایری‌ها در این در بزرگترین رخداد فرهنگی هنری استان همدان تقدیر کرد.

ویژه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، موفق شدیم «روز ملی همدان» را در تقویم ثبت کنیم که این مهم قطعاً سرآغاز تحول بزرگ فرهنگی هنری در سطح استان همدان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ثبت روز ملی همدان، نقطه عطفی برای اهالی فرهنگ و هنر است و باید هفته همدان را با حضور تمامی اهالی فرهنگ و هنر از سال آینده جشن بگیریم، از برگزاری دو رخداد ملی و بین‌المللی در آینده نزدیک در ملایر خبر داد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد در اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه کنگره ملی آیت الله فاضلیان از سال آینده در ملایر برگزار می‌شود، گفت: در حال رایزنی برای برگزاری یک رویداد بین‌المللی بزرگ در شهرستان ملایر توسط اهالی فرهنگ و هنر ملایر هستیم

برترین‌های «بخش نمایش خیابانی» تئاتر همدان

در آیین اختتامیه سی‌‌ و‌ پنجمین پنجمین جشنواره تئاتر اتر استان همدان در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای هیئت داوران ضمن قرائت بیانیه آراء خود را اعلام کردند و برترین‌های حوزه تئاتر در بخش‌های مختلف معرفی شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند، همچنین از سوی هیئت داوران به تمامی کارگردانان ۱۶ گروه نمایشی شرکت کننده در جشنواره گواهی شرکت و لوح تقدیر اهدا شد.

بر اساس رای هیئت داوران بخش خیابانی، در بخش بروشور از طراح بروشور نمایش یک روز پر دردسر از همدان تقدیر شد، همچنین در بخش طراحی فضا و لباس از پریا هدایتی طراح فضا و لباس نمایش یک روز پر دردسر از همدان تجلیل به عمل آمد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طراح فضا و لباس رسم چادر از همدان تعلق گرفت.

در بخش موسیقی از مرتضی بختیاری تنظیم کننده موسیقی نمایش یک روز پر دردسر تقدیر شد و برگزیده این بخش به تنظیم کننده موسیقی نمایش خیابان میعاد تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن از فروزان حسینی بازیگر نمایش خیابان میعاد از بهار و مهدیس مهرابی بازیگر نمایش رسم چادر از همدان تقدیر شد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهیا جباری تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد از احسان آزادجو برای نمایش خیابان میعاد و محمد محمدی قادر برای نمایش چهل پنبه از همدان، تقدیر شد، برگزیده این بخش شهرام معارفوند به خاطر نمایش ۵:۲۵ دقیقه بامداد از ملایر بود.

در بخش طرح و ایده از رضا باغبان بخاطر نمایش ۵.۲۵ بامداد از ملایر تقدیر شد و وحید عبداللهی به عنوان برگزیده بخش طرح و ایده به خاطر نمایش رسم چادر از همدان معرفی شد.

در بخش کارگردانی از حمیدرضا رضایی مجد به خاطر نمایش یک روز پر دردسر از همدان تقدیر شد و شیرین کرمی از ملایر به خاطر نمایش ۵:۲۵ بامداد برگزیده شد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به خاطر سال‌ها ممارست و اجرای خیابانی به صحبت الله روشنفکر از نهاوند تعلق گرفت، و در پایان با نظر هیئت داوران نمایش ۵.۲۵ بامداد از ملایر و نمایش رسم چادر از همدان به جشنواره منطقه‌ای تئاتر معرفی شدند.

برگزیدگان بخش صحنه‌ای

پس از بررسی هشت نمایش صحنه ای با حضور سه داور، در نهایت در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان برترین‌های این حوزه معرفی شدند.

در بخش طراحی بروشور، لوح تقدیر و جایزه نقدی به “محمد داوند” برای نمایش “عامدانه، عاشقانه، قاتلانه” از همدان و لوح تقدیر طراحی لباس به “زهرا زندی” برای نمایش “دماغ” از همدان اختصاص یافت.

لوح تقدیر طراحی گریم به “ندا عسگری” برای نمایش “راز فنا” از تویسرکان، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره برای بخش موسیقی به گروه موسیقی نمایش “ممود ممودی” به “مهران بیات” و “رضا زیبای” از ملایر، لوح تقدیر طراحی صحنه به “محمد داوند” و “علیرضا گنجه‌ای” برای نمایش “عامدانه، عاشقانه، قاتلانه، از همدان و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به “محمد قاسمی” برای نمایش “آماسه” از ملایر اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه نمایش “دلدادگی کهن” از رزن تعلق گرفت و در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر به طور مشترک به بازیگران نمایش “ممود ممودی” از ملایر، رتبه سوم به “شیما شادمانی” برای نمایش “دماغ” از همدان، رتبه دوم بازیگران نمایش “عامدانه، عاشقانه، قاتلانه” از همدان و رتبه نخست بازیگری زن، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به طور مشترک به “پری بارانی” برای نمایش “آماسه” از ملایر و “باران عرفانی” برای نمایش “عامدانه، عاشقانه، قاتلانه” از همدان اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد لوح تقدیر به “محمود محمودی” برای نمایش “ممود ممودی” از ملایر، رتبه سوم به طور مشترک به “امیرحسین شاه‌قدمی” برای بازی در نمایش “آماسه” از ملایر و “رضا باغبان” برای نمایش “ممود ممودی” از ملایر، رتبه دوم به طور مشترک به “محمدحق‌شناس” و “یاشار قره‌باغی” برای نمایش “دماغ” از همدان تعلق گرفت و هیات داوران برای رتبه نخست بازیگری مرد انتخابی نداشت.

در بخش نویسندگی لوح تقدیر “سعید حسین‌پور” برای نمایش “ممود ممودی” از ملایر، لوح تقدیر به ” امین مظفری” برای نمایش “راز فنا” از تویسرکان و لوح تقدیر “محمد قاسمی” برای نمایش “آماسه” از ملایر اهدا شد.

در بخش کارگردانی، لوح تقدیر به “محمدمهدی کلهری” برای نمایش “دماغ” از همدان، رتبه سوم به “بهرام حاجی علی‌اکبری” برای نمایش “ممود ممودی” از ملایر، رتبه دوم به “محمد قاسمی” برای نمایش “آماسه” از ملایر و رتبه نخست، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به “منیژه احمدی” برای نمایش “عامدانه، عاشقانه، قاتلانه” از همدان تعلق گرفت.

گفتنی است؛ بر اساس نظر هیات داوران آثار برگزیده تئاتر استان همدان بدون اولویت برای تئاتر منطقه ای کشور، نمایش “آماسه” از ملایر و نمایش “عامدانه، عاشقانه، قاتلانه” از همدان انتخاب شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن