اجتماعیفرهنگ و هنر

ثبت طبیعت بکر ملایر با برگزاری مسابقه عکاسی “پاییز هزار رنگ”

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: با هدف به تصویر کشیدن زیبایی‌های فصل پاییز در بوستان‌های جهان شهر ملایر، همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب (س)، نخستین مسابقه عکاسی شهروندی با موضوع ” پاییز هزار رنگ” برگزار می شود.

مهدی بهرامی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین؛ افزود: مسابقه در دو بخش آماتور (با تلفن همراه و دوربین‌های خانگی) و حرفه‌ای (با دوربین‌های حرفه‌ای) برگزار خواهد شد و شرکت در مسابقه برای تمامی علاقه‌مندان در این رقابت آزاد، رایگان و بدون محدودیت سنی است.

وی با بیان اینکه هر عکاس می‌تواند حداکثر سه اثر ارسال کند، اظهارکرد: آثار ارسالی باید با موضوع زیبایی‌های فصل پاییز در بوستان‌های شهر ملایر ثبت‌ شده باشند و عکس‌های ارسالی نباید دارای امضا، تاریخ، پاسپارتو، واترمارک، قاب یا نشان‌واره و تصویر افراد باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با بیان اینکه مهلت ارسال آثار از روز یکشنبه 28 آبان ماه تا پایان وقت اداری روز پنج ‌شنبه دوم آذر ماه است، گفت: علاقمندان‌ می‌توانند عکس‌های خود را در پیام‌رسان داخلی ایتا به شماره ۰۹۳۵۷۳۳۸۵۲۳ ارسال کنند.

بهرامی در رابطه با جوایز مسابقه توضیح داد: در بخش حرفه ای، به نفر اول مبلغ ۲۰ میلیون ریال، به نفر دوم مبلغ ۱۵ میلیون ریال، به نفر سوم مبلغ ۱۰ میلیون ریال، و در بخش آماتور، به نفر اول مبلغ ۱۰میلیون ریال، به نفر دوم مبلغ هفت میلیون ریال و به نفر سوم مبلغ پنج میلیون ریال، اهدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان، عکس‌ها را باید با فرمتJPG ، رزولوشن DPI۳۰۰ و همراه با اطلاعات فردی شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و اعلام شرکت در بخش آماتور یا حرفه ای ارسال کنند و عکس‌ها باید رنگی و در چارچوب قوانین و عرف جمهوری اسلامی ایران باشند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر افزود: پس از داوری آثار و در صورت برگزیده شدن عکس، فایل خام یا فایل اصلی عکس ثبت‌ شده از عکاس مطالبه می‌شود و تحویل ندادن اصل اثر در مهلت مقرر، منجر به حذف آن اثر از مسابقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارسال اثر به مسابقه، به ‌منزله پذیرش شرایط و مقررات مسابقه است، ادامه داد: سازمان، ارسال‌کننده عکس را صاحب اثر می‌شناسد و درصورتی‌که خلاف آن اثبات شود، اثر در بخش داوری حذف می‌ شود و هرگونه مسئولیت ناشی از ارسال عکس دیگران، اطلاعات نادرست و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال‌کننده‌ اثر خواهد بود.

بهرامی اظهارکرد: برگزار‌کننده مسابقه حق استفاده از عکس‌های پذیرفته‌شده برای چاپ در کتاب، بروشور، انتشارات و موارد تبلیغاتی، امور نمایشگاهی، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی مربوط به برگزارکننده و … را برای خود محفوظ می‌دارد و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل پیش‌بینی‌نشده با برگزارکننده‌ خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن