اجتماعیسلامت و پزشکی

«وارفارین» با تاریخ انقضای جدید در داروخانه‌ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکل تأمین وارفارین بیماران قلبی همدان مدیریت و به طور موقت برطرف شده است، گفت: در هفته‌های آینده داروهای بیشتری با تاریخ انقضا مناسب‌ در اختیار شرکت‌های توزیع‌کننده و داروخانه‌ها به منظور تامین نیاز بیماران، قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین قدرت‌الله رستمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داروخانه‌های توزیع کننده وارفارین نیاز یک ماهه بیماران قلبی را تامین می‌کنند تا با جلوگیری از بروز کمبود کاذب، دارو به اندازه مورد نیاز در دسترس همه بیماران قرار گیرد.

وی یادآور شد: تا اواخر سال گذشته میلادی تعداد کافی وارافین با تاریخ آخرین ماه سال ۲۰۲۳ در شرکت‌های پخش دارو موجود بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: به دلیل تاریخ مصرف این دارو، بیشتر بیماران تمایلی به تهیه وارفارین با تاریخ کمتر از یک ماه نداشتند و این موضوع سبب بروز کمبود کاذب شده بود.

رستمی همچنین گفت: توزیع وارفارین از ابتدای سال جدید میلادی در کشور آغاز شد اما به دلیل محدود بودن تعداد داروهای وارد شده، به دستور سازمان غذا و دارو و به منظور جلوگیری از سرگردانی بیماران، توزیع وارفارین در داروخانه‌هایی که بر اساس آمار سامانه تیتک بیشترین عرضه و فروش را دارند صورت گرفت.

وی افزود: بیماران قلبی که برای آنها مصرف وارفارین تجویز شده برای اطلاع در خصوص داروخانه های دریافت‌کننده وارفارین می توانند با سامانه «۱۹۰» تماس حاصل کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: هم اینک وارفارین در داروخانه‌های پُرمصرف با تاریخ انقضای دومین ماه سال ۱۴۰۳ موجود است.

وارفارین (warfarin) از گروه داروهای ضد انعقاد خون است که موجب می‌شود خون راحت‌تر در رگ‌ها جریان پیدا کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن