اجتماعیسلامت و پزشکی

تزریق ۲۹۲ هزار دز واکسن به کودکان همدانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۹۲ هزار دز واکسن از ابتدای سال جاری تاکنون برای پیشگیری از ابتلای کودکان زیر ۲سال به بیماری های واگیر تزریق شده است.

به گزارش پایگاهخبری همدان آنلاین فاطمه ترکمان اسدی اظهار کرد: کودکان بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی باید در بدو تولد، ۲ ماهگی، چهار ماهگی، ۶ ماهگی یک سالگی و ۱۸ ماهگی در مجموع طی ۶ مرحله این واکسن را تزریق کنند.

وی اضافه کرد: کودکانی که این واکسن‌های روتین کشوری را تزریق می‌کنند در برابر بیماری‌های واگیر نظیر دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، هموفیلوس آنفلوانزا، سل و هپاتیت B ایمن می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تصریح کرد: در صورتی که کودکان در دریافت هر کدام از نوبت‌های واکسن دچار تأخیر شدند به طور حتم باید برای تکمیل واکسیناسیون به واحدهای بهداشتی مراجعه کنند چرا که که بی توجهی به این مساله ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر، سخت شدن فرایند درمان شده و در مواقعی مرگ کودک را رقم می‌زند.

ترکمان اسدی همچنین گفت: واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و با ارزشی است که به وسیله آن با هزینه کم می‌توان از ابتلاء به بیماری‌های عفونی جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: با اجرای برنامه واکسیناسیون همگانی در جهان، شیوع بسیاری از بیماری‌های خطرناک در میان شیرخواران، کودکان و بالغین کاهش محسوسی یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: به دنبال واکسیناسیون، شیوع بیماری‌هایی مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک و فلج کودکان با موفقیت کنترل شد و در بسیاری از کشورها به حداقل ممکن رسید یا بیماری مرگبار آبله با واکسیناسیون همگانی و پیگیری جهانی ریشه کن شده است.

ترکمان اسدی اظهار کرد: از ابتدای جاری سال تاکنون بیش از ۳۳۴ هزار و ۴۰۰ دز واکسن در واحدهای بهداشتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان تزریق شده است که ۲۹۲ هزار دز از این تعداد برای کودکان زیر ۲ سال بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن