اجتماعیسلامت و پزشکی

پرداخت بخشی از مطالبات پرستاران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مبلغ بسیار ناچیزی از تعرفه پرستاران در سال 1401 باقی مانده و مابقی مطالبات به صورت علی‌الحساب پرداخت شده‌است.

علیرضا توقیری در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین درخصوص شنیده‌هایی مبنی بر عدم پرداخت تعرفه پرستاری در 4 ماه آخر سال 1401 و صرف این بودجه در سایر بخش‌ها بیان کرد: هر اعتباری در حوزه خود صرف می‌شود و این ادعا که اعتبارات تعرفه پرستاری در ساخت بیمارستان اکباتان هزینه شده، کاملا غلط است.

وی ادامه داد: این تعرفه‌گذاری از مردادماه 1401 تصویب و اجرا شد، و بخش زیادی از مطالبات پرستاران در سال 1401 به صورت علی‌الحساب و در 2 مرحله پرداخت شده و بخش بسیار ناچیزی برای برخی از پرستاران باقی مانده‌است.

وی با بیان اینکه 5 ماه از مطالبات پرستاران در سال جاری پرداخت شده، اظهار کرد: سال 1401 به دلیل اینکه اولین سال تعرفه‌گذاری خدمات بود و طبیعتا به دلیل اینکه این قانون پس از 13 سال دوباره اجرا شد، با موانع زیادی رو به رو بود، اما امسال و با رفع موانع پیش‌رو تاثیرات زیادی را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله تاثیرات این قانون، بحث افزایش ضریب و به طبع افزایش مبلغ حقوق پرستارانی که در بخش‌های سخت‌تر هستند، افزایش 10 بسته‌ای، بسته خدمتی از 17 به 27 بسته و همچنین تنوع بیشتر و درنتیجه عدالت بهتر، است.

توقیری با اشاره به اینکه تعرفه پرستاری براساس میزان کار است، بیان کرد: به طور کلی در این قانون، پرستاری که در بخش‌های سخت‌تر با تعداد مریض بیشتر و خدمات ارائه شده بیشتر هستند، پرداختی بیشتری دریافت می‌کنند و به طور کلی هر پرستار نسبت به مقدار خدمت خود دریافتی، می‌گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن