سلامت و پزشکی

راه‌اندازی کلینیک سلامت باروری در درمانگاه‌های ویژه، در آینده نزدیک

کارشناس ناباروری و جمعیت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اقدامات و پیگیری لازم جهت افتتاح کلینیک سلامت باروری دردرمانگاه های ویژه دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای هر بهتر قانون جوانی جمعیت انجام شده است و امیدواریم که به‌زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

 به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین اعظم علی‌شیرزاد با اشاره به اقدامات شش‌ماهه حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در مجموع ۵۰ دوره آموزشی مرتبط با جوانی جمعیت طی شش ماه نخست سال جاری در معاونت درمان و مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزارشده است .

وی ضمن اشاره به افتتاح ۲ مرکز سطح دو درمان ناباروری در بیمارستان فاطمیه و مهر ملایر، خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۷۹ مورد معرفی‌نامه دریافت وام برای زوجین نابارور صادر شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۵۰ مورد نامه  مساعدت و معرفی زوجین نابارور پیگیری شده است، اذعان کرد: درمجموع ۸۷ مورد بازدید از بخش‌های درمان ناباروری، مطب‌ها و…. صورت‌گرفته است.

وی با اشاره به تقدیر از خانواده‌های باشکوه دارای سه فرزند وکسانی که درسال ۱۴۰۲ صاحب فرزند شده‌اند، افزود: در شش ماه نخست سال جاری ۶ جلسه کمیته جوانی جمعیت در ستاد معاونت درمان برگزارشده است.

کارشناس ناباروری و جمعیت معاونت درمان دانشگاه گفت: پویش جوانی جمعیت و ارائه مشاوره‌های مامایی و فرزندآوری به مدت ۷ روز در هفته  ملی جوانی جمعیت برگزار شد.

علی‌شیرزاد ضمن اشاره به استقرار اتوبوس پویش ملی جوانی جمعیت  در نمازجمعه جهت ارائه خدمات  مشاوره مامایی و فرزندآوری؛ گفت: در شش ماه نخست سال جاری تاکنون بیش از ۳۲ مجوز استخدام ماما پیگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت از ماماهای حامی زایمان تقدیر به‌عمل‌آمده است .

کارشناس ناباروری و جمعیت معاونت درمان دانشگاه ضمن اشاره به تقدیر از دو بیمارستان کبودرآهنگ و آتیه که در شش ماه سال جاری آمار سزارین در آنها کاهش‌یافته است، ابراز کرد: همچنین از ابتدا سال تاکنون از متخصصین زنان با آمار بالای زایمان طبیعی تقدیر شد.

علی‌شیرزاد ضمن اشاره به تقدیر از متخصصین بیهوشی که در  انجام زایمان بی‌درد با دانشگاه علوم پزشکی همدان همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت QRC مفاد جوانی جمعیت جهت ارسال به متخصصین زنان دریافت شده است.

وی افزود: در سال جاری با مادرانی که زایمان طبیعی انجام دادند مصاحبه انجام شد وبر اساس آن کلیپ جوانی جمعیت تدوین و در هفته ملی جوانی جمعیت منتشر و اجرا شد.

کارشناس ناباروری و جمعیت معاونت درمان دانشگاه ضمن اشاره به تقدیر از خانواده‌های باشکوه دارای سه فرزند وکسانی که در سال  ۱۴۰۲ صاحب فرزند شده‌اند، گفت: اقدامات پیگیری افتتاح کلینیک سلامت باروری در درمانگاه های ویژه دانشگاه در راستای  اجرای هر بهتر برنامه قانون جوانی  جمعیت انجام شده است و امیدواریم که به‌زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن