اجتماعی

آماده باش نیروها و تجهیزات شهرداری برای برفروبی معابر

شهردار ملایر گفت: بیش از 100 نفر از سبزپوشان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر از نخستین ساعات بارش رحمت الهی به منظور حفاظت از عرصه های سبز شهری، پیشگیری از بروز حوادث و اتفاقات احتمالی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در پیاده روهای پرتردد شهر، بلوارها و محوطه بوستان ها مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مجید فرجی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین؛ از برف تکانی درختان و برف‌روبی گسترده پیاده روهای پرتردد شهر، بلوارها و محوطه بوستان‌ها خبر داد و افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش برف، کلیه سبزبانان این سازمان از ششم اسفند در آماده باش کامل قرار داشتند و از ساعت‌های اولیه بارش برف در شب گذشته، برف تکانی درختچه ها، درختان سوزنی برگ و برف‌روبی بلوارها و محوطه بوستان‌های سطح شهر را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از درختان و فضای سبز شهری، عوامل اجرایی و خدماتی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به صورت شبانه‌روزی در حالت آماده باش کامل هستند و 100 نفر از سبزبانان این سازمان با تجهیزات کامل و بکارگیری شش دستگاه ماشین‌آلات در حال عملیات برف تکانی درختان و برف‌روبی محوطه بوستان ها و بلوارها برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان هستند و این عملیات تداوم دارد.

این مقام مسئول از شهروندان خواست با توجه به‌ لغزندگی سطح معابر، ضمن خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، در صورت ادامه بارش ها، نسبت به برف تکانی درختان محیط اطراف خود اقدام کنند تا با کاهش بار درختان از سقوط احتمالی و شکستگی درختان جلوگیری شود.

فرجی در ادامه با بیان اینکه شهرداری در طول دو شبانه روز گذشته با تمام توان و ظرفیت موجود خود نسبت به یخ زدایی معابر اقدام نموده و این تلاش همچنان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر کلیه عوامل خدمات شهری در ستاد مدیریت بحران آماده باش بوده و به محض وجود لغزندگی در معابر بلافاصله نسبت به یخ زدایی معابر اقدام می کنند.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر با تلاش‌های به عمل آمده کلیه معابر و کمربندهای شهر باز و قابل تردد است، گفت: گاهی برودت هوا بنحوی است که مواد یخ زدا هم قادر به واکنش سریع نیست و علیرغم تلاش بی وقفه همکاران، امکان لغزندگی معابر وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهروندان در زمان شن و نمک پاشی از ماشین آلات امدادی فاصله مطمئنه را رعایت کرده و هنگام بارش برف به ویژه زمان لغزنده شدن معابر، از سفرهای درون شهری غیر ضروری اجتناب کنند.

فرجی با بیان اینکه در صورت ضرورت حضور در معابر لغزنده از همراه داشتن لوازم و تجهیزات زمستانه نظیر زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنید، گفت: هنگام رانندگی در معابر لغزنده به آرامی و با دنده سنگین حرکت کرده و در مواقع لزوم برای کاهش سرعت خودرو خود از دنده معکوس استفاده کرده و حتی الامکان از فشاردادن ناگهانی پدال ترمز اجتناب کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن